Zavřít recenzi

Škoda Octavia GLX

“Nízký výkon, velká spotřeba, poruchovost.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1.6 benzin 55 kW 
  • Stav km při koupi: 30 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 4.8
Co dodat. Auto používala celá rodina, v posledních 3 letech převážně já sám. Nevím, jestli se na spojce podepsalo to, že to bylo mé první vozidlo, ale na 160 000 km bych jeji totální odepsání nečekal. Ostatní závady snad ani nemá cenu komentovat, mám pocit, že jsme snad natrefili na ten nejtragičtější kus, co halu u Mladé Boleslavi kdy opustil ;).

Nikomu bych tento rok výroby a motor nedoporučoval, na vůz těžký 1350 kg je 55 kW opravdu málo a ačkoli se kolem 3 a půl tisíc auto krapet probere, stále žádná sláva. Porovnám-li provozní náklady a požitek z jízdy s většími kubaturami, není co řešit (při rychlosti kolem 180 km/h spotřeba 11 až 13 litrů dle naložení, zážitek).

Navíc se musím připojit k většině s tím, že značkové servisy jsou opravdu tragédie co se cen týče (ačkoli chápu, že díly na tak staré typy se už nevyrábějí v takovém počtu, jsou ceny některých věcí opravdu neuvěřitelné).

Abych to shrnul, oktávky mám velmi rád a subjektivně se mi jejich design i jízdní vlastnosti líbí. Vzhledem k rentabilitě provozu a pružnosti motoru však doporučuji sáhnout po jiných motorech (můj tip: 1.9 tdi 83 kW nebo 1.8 turbobenzin), GLX (pokud mě pamět neklame, montoval se i do nejmladších Felicií) je pro takto těžké auto opravdu špatná volba.

Závady a opravy na autě

Krom běžných výměn (brzdy, rozvody, ..) se nám přihodily snad všechny "typické" závady:

Prasklo zadní vytápěné sklo, zadřely se stěrače, začal zlobit centrál (otevřou se pouze řidičovi dveře. Navíc asi před rokem vypovědělo službu čidlo tachometru a termostat, do auta začalo u spolujezdce zatékat ventilací, začaly se zadírat zámky.

Aktuálně jsem po výměně zadních tlumíčů a předních čepů a silentbloků. Příští týden jedu na kompletní výměnu spojky (stala se "dvoupolohová") plus je nutné vyměnit zadní ložisko. Dále začalo zlobit chlazení motoru, při popojíždění ve frontě se po asi 20 minutách začne přehřívat (chyba ventilátoru?).

Interiér se v posledním roce notně rozvrzal, naprosto nevhodnou konstrukcí předního spoileru jsme o něj v tuhé zimě minulý rok při couvání přišli (utrhl ho led mezi vyjetými kolejemi).
<
Přejít na standardní verzi stránky »