Zavřít recenzi

Citroën Xantia Break

“Rychlej, pohodlnej a spolehlivej reprezentativní kombík.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: V6, 3,0i 
  • Stav km při koupi: 63 000 km 
  • Stav km nyní: 81 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.6
Je to auto, kterého se nedokážu zbavit. Začal jsem 2,0i, potom 2,1td a teď konečně kombik. Jízdní vlastnosti, komfort (exclusive), prostor a zavazadlový prostor se jen těžko srovnává s jinými auty. Dokonce i 3,0 24v umí jezdit předpisovou jízdou za 7,5 litru, extrém i pod 7 a to sebou tahá 1600kg pohotovostní hmotnosti + velmi často dalsích 500kg nákladu. Při extrémní jízdě (u nás dost problém) jsem se dostal zatim na maximální spotřebu 12/100, reál je někde na 8,5 - 9, to už je ale slušné svezení.

Motor je až nechutně tichý a výkonný, - člověk se ani nenadějě a jede 200 s lehkým dotykem plynu. 190 koní o sobě dává opravdu hodně vědět, jen výjimečně potkávám auta, se kterýma bych si vyloženě nepohrával. Na německých dálnicích se ručička tachometru dostává až za ciferník tachometru (240km/hod).

Při koupi mi ale nezáleželo na motoru, ale na prostoru a pohodlí a konkurenta jsem prostě nenašel.

Závady a opravy na autě

Auto nemělo delk zavazadlového prostoru a mělo ošklivá hliníková kola. Nové plato by u Citroenu stálo 15 000, asi po měsíčním úsilí jsem ho pořídil z bouračky za 3 000. Koupil jsem 16 kola a rázem byla stříbrná krasavice na světě.

Auto nemělo žádné poruchy, jen palivoměr se mi zdá trochu podivný (nepřesný) - dotankuju plnou a ručička ukazuje 3/4, jindy mám po 150km stále plnou. . .
<
Přejít na standardní verzi stránky »