Zavřít recenzi

Ford Sierra sedan

“Dobrý komfort a jízdní vlastnosti za málo peněz.”
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 2,0 i/DOHC - 88kw 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.2
Ford Sierra je velice pohodlný automobil s překvapivě dobrými jízdními vlastnostmi. Na tuto skutečnost má jistě veliký vliv pohon zadní nápravy. Asi se najde řada lidí, kteří tento druh náhonu odsuzují. Faktem ovšem zůstává, že tento druh pohonu zaručuje oproti náhonu na přední nápravu lepší trakci při akceleraci, lepší rozložení hmotnosti, lepší odezvu od řízení a takto bych mohl dále pokračovat.

Další nespornou výhodou zadního náhonu je lepší možnost ovládání automobilu v případě smyku, ať už chtěného či nechtěného. Můžu všechny vyznavače náhonu na přední nápravu ubezpečit, že při kvalitním obutí mne Ford Sierra ani na sněhu nikdy nedostal do úzkých. Nikdy jsem prostě nedostal smyk, pokud bych ho sám dostat nechtěl. A to rozhodně nejezdím jako důchodce. Je to spíše o schopnostech řidiče než samotného auta. Proč asi značky typu BMW, Mercedes, Porche a podobně pohon zadní nápravy pro své automobily používají?

Samotný motor DOHC zaručuje celkem slušnou pružnost i maximální rychlost. Není sebemenší problém s tímto autem jet více jak 200 km/h ( tachometrových) a to bez zbytečného strachu. Je to jistě dáno relativně velkým rozvorem. Dovedete si představit jízdu touto rychlostí v nějakém menším autě s daleko menším rozvorem náprav? Věřte, že není o co stát. Motor DOHC tedy rozhodně není žádný divoch, zaručuje ovšem vozu s celkem nízkou hmotností dostatečnou dynamiku.

Celkově je Ford Sierra povedený automobil. Vyniká pohodlím, dobrými jízdními vlastnostmi a s motorem 2,0 i DOHC i slušnou dynamikou. Dalším plusem Sierry je její cena a nízké provozní náklady (spotřeba motoru DOHC ve městě je okolo 10 l/100 km, mimo město se dá jezdit i okolo sedmi litrů).

Jako nevýhodu Sierry považuji její vzhled. Není to v mých očích příliš hezký automobil, ovšem po svezení se v ní jsem na tento subjektivní názor rychle zapoměl. Prostě mne přesvědčila. Ve srovnání s předešlým automobilem Fordem Escortem je Sierra o dvě třídy výše.

Závady a opravy na autě

Takto starý automobil má a měl samozřejmě řadu poruch. Jsou to například poruchy palivového čerpadla, alternátoru a startéru. Další slabou stránkou Sierry jsou vůle v řízení a přední nápravě.
<
Přejít na standardní verzi stránky »