Zavřít recenzi

Opel Omega sedan

“Je to to, co jsem hledal od doby, kdy jsem dostal řidičák.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 2.0 
  • Stav km při koupi: 100 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
Hodnocení textem :

Omega je kultovní vozidlo pro mnoho chlapů. Nikdo neví pořádně proč, je to totiž jiná sorta než BMW ( osobně se domnívám, že renomé BMW u nás výrazně škodí někteří majitelé a šoféři at už z řad papalášů či šíbrů všeho druhu...) a přitom třeba ta moje stála nová tolik co solidní Mercedes ( ovšem nikoliv ten NEJ, pochopitelně ). Konkrétně 975 000,-, což byly v roce 1994 UKRUTNÝ PRACHY.

Zkrátka, pokud chlapovi něčím zaimponuje, má ho navždy.

A tak postupně i já vím, že už značku nezměním a všichni chlapi "s Omegou", které znám, kupodivu nepřemýšlejí o žádné jiné značce. Jeden z nich mne i rozesmál, protože svoji perfektní Omegu 2.5 combi řady B ( byť dost jetou ) chce mocí mermo vyměnit za libovolnou řady C ( tu znáte určitě z Kameňáka, kde si v ní vozí prdel "Kohn" Josef Laufer ) a vůbec nebere v potaz, že to auto je prakticky stejný, akorát mladší....

A tak ji dojezdím až do úplného konce, což bude doufám za dostatečně dlouhý čas, aby se do mého finančního rozpětí "křidýlek" dostali její následníci. Modely C a později její ještě nevyráběný následník, který se zatím pouze líhne v hlavách konstruktérů Opelu a jen velmi málo spekulativních informací je k mání....

A teď na závěr mne to napadlo. Ten důvod.

Je to stejný křižník jako "starej dobrej Boeing 747", starej vzdušnej zámek, kterého jen tak nějaký Airbus hned tak z nebe nevypudí...

:o)))

Závady a opravy na autě

To se nedá říci. Koupil jsem jej totiž jako špatně opravenou a stoprocentně nikdy neservisovanou bouračku. Vlastně bouračku, některý z předchozích majitelů ji chudinku oflákal o bůhví co ze všech možných stran, takže po opravách karosérie se pravděpodobně finančně vyčerpal a na jiný, hlavně technický servis už neměl nervy.

Vystřídalo se na ní asi šest majitelů, několik z posledních pravděpodobně nedělalo nic jiného, než v autě chlastalo a kouřilo. Z tohoto důvodu byla její cena hluboko, hluboko, pod v té době bazarovými cenami.

Ale mně prostě padla do oka. A jak se říká, byla to láska na první pohled, která svojí silou i hory přenáší.

A tak mne ani nenapadlo, že má ucpaný chladič, nefunkční ventilátor a vodní čerpadlo ( zadřeli se chudáci při záchraně života 16 ti ventilové techniky jinak skvělého motoru ZETEC, chladič imbecil majitel ucpal pravděpodobně nějakým zázračným přípravkem z televizní reklamy ) a vesele jsem měsíc jezdil jako v sauně.

Z toho plyne poučení : nekupujte auto v zimě, to si libujete, jak to pěkně topí a pendrek poznáte, že se motor přehřívá. Zvláště, když si říkáte, jo, to je dobrý, těch 95 stupňů ještě není bod varu....není nad zkušenosti se škodovkou....Naštěstí jsem v létě radostně zjistil, že klimatizace funguje bez vady, to byste v zimě taky mohli přehlídnout.

No, ale hlavní dotazy byly na vady.

Můj známý a současný servisman mého miláčka ví k Omegám přesný seznam, kdy Vás co postihne. V případě konkrétního dotazu mohu napsat na mail, známý bydlí poblíž a není problém se zeptat.

Ve 100 000 určitě měnit rozvodový řemen. Má se v 70 ti, ale nemáte-li potvrzení majitele, že to udělal, jděte do toho neprodleně. Zauzlovanou kaši z ventilů nikdo nerozplete a na vrakovišti je "nový" motor pořád ještě za cca 40-50 litránků.

Ve 160 000 si přední kotouče začínají říkat o výměnu. Vlní se, ale ještě to jde.

Někde po 150 000 odpadne čidlo vačkového hřídele a chvíli po něm prý další čidlo hlídající chod klikového mechanismu. Obě nutno měnit aby motor šel optimálně.

Až dosud žádné tragédie. Mám rozpočet na kompletní GO brzd ( bude na jaře ) a je to do 8 mičky, což není vůbec zlé.

O pravidelném a ohleduplném servisování motoru snad ani netřeba mluvit a speciálně v mém případě mu skládám hluboko poklonu, protože když jsem ho hned po koupi (nejsa v obraze) honil po dálnici bez chladiče jak vzteklého psa a on to nevzdal, tak opravdu poklona hluboká....
<
Přejít na standardní verzi stránky »