Zavřít recenzi

Kia Sorento 2,5 diesel

“Pěkný vůz, dost toho umí ale pro náročného není.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 2500 turbodiesel 
  • Stav km při koupi: 15 000 km 
  • Stav km nyní: 19 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 11,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.2
Auto jsem používal jako služební dopravní prostředek, nebylo špatné jen ty ódy, které se na něj pějí jsou prostě přehnané.Auto je fajn, dobrý výhled, ucházející dynamika, ucházející jízdní vlastnosti až na poskakování na nerovnostech. Na vůz tohoto typu má slušné jízdní vlastnosti v zatáčkách.

Pohodlí je průměrné, materiály místy také. Motor je docela dobrý jen docela hlučný - zvlášť nad 130km/h toho máte plnou hlavu. Co mě hodně štvalo byla vibrující řadící páka a k tomu občas nějaká rezonace. Co musím pochválit jsou jízdní schopnosti v lehkém i středním terénu.

Motor je klasicky tahoun nízkých a středních otáček, do 100km/h se relativně auto hýbe potom je to horší. Spotřeba není nijak nízká, pohybuje se od pohodových 9l do nehezkých 15l/100km - záleží opravdu na noze. Na druhou stranu auto umí jet i tachometrových 180km/h. Brzdy jsou dost účinné,ale nechají se snadno unavit a nejsou dimenzované na vysoké rychlosti.

Trochu mě rozladilo zpracování některých detailů interieru - např. krytí kufru apod. designově mi sorento vyhovovalo. Sorento je fajn, umí toho dost, ale s pohodlím to není tak horké a rozhodně to není pro náročné. Co musím opravdu vyzvednout u Sorenta je bezpečnost, právě proto jsem s kiou najel tak málo ... do cesty mi asi ve 100km/h vjela octavia, auto bylo sice zdemolováno, ale me ani spolujezdci se téměř nic nestalo. Před kiou jsem jezdil s BMW X5 3,0d (najelo se na něm 410 000km) a k tomu se také zase vrátíme.

Závady a opravy na autě

Během pár tisíc km které jsem se Sorentem najel se vyskytly spíše drobnosti v elektrice.
<
Přejít na standardní verzi stránky »