Zavřít recenzi

Toyota Carina II 2.0 GLi

“Velice výhodná koupě a nízké provozní náklady ve spojení s dostatečnou výbavou, pohodlím a prostorností uvnitř vozu a velkým zavazadlovým prostorem. ”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 1997/16V SFi 
  • Stav km při koupi: 140 000 km 
  • Stav km nyní: 192 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 let
  • Průměrná spotřeba: 7,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto jsem koupil v dubnu 1997 ve Švýcarsku, tzn. že mu bylo skoro 9 let, resp. 8,5 roku a jezdím s ním dodnes. Auto je ve verzi liftback, která je z oproti sedanu a kombi fakt hezká.

Auto bylo skvěle tiché. pohodlné, bez zjevných vad. Bylo znát, že bylo používané pro firemní účely - obchod elektro včetně rozvozu zboží, mimo firemních samolepkových údajů na autě byly poškrábány plastové díly v zavazadlovém prostoru. A mělo jemně ťuklý přední nárazník -to byla jedinná "vada". Po dovozu jsem nechal preventivně vyměnit olej a rovoďák. Za celou dobu jsem měnil poze olej a brzdové destičky. Po 12 letech provozu jsem vyměnil původní tlumič výfuku za druhovýrobek, který odešel během dvou let. Proto jsem koupil originál a ten mám bez problému dodnes.

Nemůžu si stěžovat ani na výbavu, která byla na rok výroby 1988! luxusní - central, servo, el.zpět. zrcátka, 4xel. okna, orig. autoradio a 4xrepro, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, stavitelnou bederní opěrku a v zadu loketní opěrku.

S daným autem, jsem měl autonehodu, při které jsem byl nucen měnit některé díly na předku, byl jsem mile překvapen cenami háhradních dílů - světlomet, nárazník, spoiler, kapotu, mřížku chladiče a chladič - ten jediný z drhé ruky. Na dnešní poměry je výkon motoru 89 kw slabý, ale na tehdejší dobu 17 let to bylo super.

Spotřeba je vždy do 8litrů. Povedlo se mi jet i za 6,6l při úsporném stylu jízdy. Při velmi rychlém ježdění cca 160km po dálnici a hodně městského pojíždění jsem byl kolem 8,5l/100Km, Nejčastěji jsem někde mezi 7,5-8l. ve verzi liftback má auto velký zavazadlový prostor a ikdyž nedosahuje velikosti Octávie, je opravdu slušný. Navíc prostor na zadních sedadlech je velice dobrý i tehdy, pokud jsou přední sedadla až vzadu.

Ke dnešnímu dni jsem kromě oleje, brzdových destiček, výfuku a tlumičů (letos) měnil jen jeden díl na nápravě, nevím název,ale celé i s výměnou to vyšlo na 500Kč. Takže pokud jde o servis tak je to fakt bezúdržbové auto. Podvozek je takřka bez koroze, pokud jde o kastli tak se na ní po loňské zimě objevilo několik drobných "kvítků". Na rozdíl od Fábie, která hnila už po 5 letech provozu je to super. Maximální rychlost nevím ale jel jsem s tím 185km/h. Cena ? tehdy jsem ho koupil za 3000 ChF. S náklady na dovoz, clo, daň STK atd vylezla konečná cena z v přepočtu 60 000,- na 100 000,- I tak si myslím, že to byla super koupě.

Závady a opravy na autě

Běžné poruchy nemělo, v podstatě vše odpovídalo míře opotřebení, odešlo pouze elektrické stahování zadních okének.
<
Přejít na standardní verzi stránky »