Citroën ZX 1.9 D
“Výborné auto pro ty, kdo chtějí za málo peněz hodně muziky.”
- Rok výroby: 1992
- Typ motoru: 1850 ccm, nafta
- Stav km při koupi: 80 000 km
- Stav km nyní: 260 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
10 let
- Průměrná spotřeba: 4-6 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Výborný kvalitní vůz. Opravdu si na nic nemůžeme stěžovat. S autem už jsme bězpečně ujeli kolem 170 000 km, a to když jsme ho kupovali mělo nějakých 80 000 km. Ani jednou jsme neměnili jedinou věc v motoru. Jen podotýkám, že poprvé po ujetí 220 000 km, jsme museli měni spojku. I dnes, když má auto svoje nejlepší za sebou a slouží jako druhý vůz v rodině, je v něm parádní svezení, a to hlavně díky výbornému dieslovému motoru, který sice žádnou dynamikou neoplývá, ale má plynulý chod a velice nízkou spotřebu. Jde s ním jet i za 4 litry na dlouhých trasách bez zbytečného vytáčení motoru do vysokých otáček a při ryhlosti okolo 90 až 100 km/h.
Jak jsem již napsal, ZX máme jako druhý vůz, ale nikdy se ho nezbavíme. Jsme mu věrní. I když teď máme VW passat a jsme s ním taky spokojeni, tak půjde z baráku dřív.
Na jeho místo opět příjde Citroen. A jaký? No přece C5.
Závady a opravy na autě
Citroena ZX otec koupil téměř před 10 lety, jako 4 roky starý zánovní vůz z Německa. Měla ho nějaká paní, jako druhé auto v rodině. Takže vůz byl procházel patřičnými kontrolami v autorizovaných servisech. Vím, dneska už to nic neznamená, ale tehdy to byla jakási záruka.
Abych se dostal k poruchám. Nikdy opakuji nikdy se nám nestalo, že by jsme někde na cestě zůstali stát, kvůli poruše. Měli jsme akorát běžné závady typu: nefunkční elektromotor zadního stěrače, rozbité ruční stahování zadního okna. Ale nikdy nic s motorem, převodovkou, podvozkem.
Opravdu nikdy nic.