Renault Laguna Grandtour 2.2 DCi
“Vynikající vůz po všech stránkách.”
- Rok výroby: 2003
- Typ motoru: 2200 diesel
- Stav km při koupi: 0 km
- Stav km nyní: 40 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
3 roky
- Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jsem dostatečně starý na hodnocení a protože každé 3 roky mám nový vůz, mohu srovnávat. V r.1997 jsem vlastnil novou Lagunu předchozí typ, která slouží dodnes dalším majitelům k jejich spokojenosti. Ale tam byl neustále problém s termoregulací chladicího okruhu: termostat byl vadný. Jiných závad nebylo.
Na této nové Laguně vše funguje bez závad, jsem velmi spokojený. Svezení je jako v křesle v obýváku.
Neustále srovnávám oba Common Raily u Laguny a VW Passatu. Passat je rychlík do 160 km/h, Laguna nad tuto hranici díky jiným převodům vede. Na německých dálnicích se jezdí často přes 180 km/h a motor jen tiše předl.
Tolik k předchozí recenzi kolegy motoristy, který je na tento vůz hodně rozzloben.
Závady a opravy na autě
Za 3 roky provozu pouze elektronická porucha na otevírání okna na straně řidiče. Odstraněno v servisu za 2 minuty.
V Chorvatsku jsem při couvání zavadil předním nárazníkem o kamennou zídku a vytrhnul jsem ho i s mlhovkami z úchytů . Připevněno provizorně gumovými lanky a vyhledán servis ve Splitu na doporučení pana domácího - tedy neznačkový. Hrůza mě jímala předem z účtu. Po půlhodince opraveno, nějaké gumové "štifty" - mluvilo se německy - byly přeštípnuté. Cena opravy 100,- Kuna se vším všudy. Dal jsem tomu dobrému muži 200,-. Omlouvám se za terminologii, jsem lékař.
V Korutanech, přes které jsem zvolil trasu, objížďka 20 km přes kopce úzkou jednosměrkou, která normálně slouží chatařům: Výtluky a díry jako v Rumunsku. Cestou jsem minul Němce s Opelem, vytřásli doslova motor na díře. Motor ležel za autem. Moje Laguna proplula s nákladem člunu i s motorem a celým kufrem nacpaným k prasknutí bez úhony.