Zavřít recenzi

Škoda 105 S

“Solidní svezení za málo peněz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1983 
  • Typ motoru: 1036 
  • Stav km při koupi: 9 500 km 
  • Stav km nyní: 11 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 6.6
Ideální auto na ježdění po městě a jeho okolí, případně na dojíždění z vesnice do města. Když je dobře seřízený motor a spolehlivá baterka, neměl by být problém se startováním ani v zimě. Nicméně stopětkový motor není na nějaké závodění; zvláště v kopcích a větším zatížení ztrácí hodně rychle dech a jezdí se tedy obvykle za tři. Stodvacítka byla znatelně živější.

Z vlastní zkušenosti vím, že spotřeba je hodně závislá na jízdním režimu - po městě kolem 8,5 litru, ale venku na delší trase bez problému 6 litrů při jízdě tempem 80-90 km/h. Což na stáří auta není vůbec špatné.

Co se týče komfortu, není to nejhorší, nicméně je třeba zase brát ohled na stáří a cenu vozu.

Je to prostě auto pro nenáročného řidiče, který jezdí převážně kratší trasy, je ochoten autu věnovat volný čas a trochu se o něj stará. Pak by se nemělo vyskytnout moc problémů. Obrovskou výhodou je průchodnost takřka veškerým terénem - projedete lesem, vánicí i bahnem.

Závady a opravy na autě

Hned po koupi auta bylo potřeba repasovat spojkový válec (při jeho sešlápnutí tekla brzdová kapalina na nohy), během týdne přestalo brzdit - na řadu přišel nový brzdový válec. Obojí je u škodovek klasika. Detaily typu unikajícího oleje z převodky řízení a převodovky je asi zbytečné uvádět... Nějaké ty drobné netěsnosti by se našly i v chladicím okruhu.

Co mě mile překvapilo, je takřka nulová spotřeba oleje, přestože má motor najeto asi 110 tisíc km.

Poslední dobou si ale nejsem moc jistý alternátorem. Už dvakrát se mi za jízdy úplně vybila baterka. Auto dostalo nové regulační relé, po přeměření bylo zjištěno dobíjení, někam dál se s tím ale v dohledné době radši pouštět nechci.

Našla by se spousta dalších drobností, ale s tím se u 22 let starého auta musí počítat. A za ty peníze není co řešit. Většinu oprav si alespoň trochu zručný člověk udělá sám a náhradní díly se dají sehnat na každém vrakovišti. Do nových většinou nemá smysl investovat. Vyjímkou může být snad ten brzdový válec, který jsem radši koupil nový.

Ohledně koroze jsou nejvíce riziková známá místa - lemy blatníků, podběhy a podlaha zavazadlového prostoru.
<
Přejít na standardní verzi stránky »