Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je velmi bezpečné a pohodlné. V minulosti jsem havaroval s Omegou A a v 90ti kilometrové rychlosti jsem v plném obsazení narazil do sloupu. Kromě drobných zranění a bohužel díky nepřipoutanosti všech jedněch pak dlouho léčených předních zubů se vlastně "nic" nikomu nestalo. Auto se neopravovalo, ale na motoru se vyměnila prsa a namontoval se do jiného vozu, kde ještě dlouho sloužil.
Do Omegy B se mi dlouho nechtělo, protože se mi vnějším desingem moc nelíbila. Nakonec jsem musel uznat, že je to na mnohem lepší technologické úrovni, a to ve všech ohledech. S Ačkem jsem mnohokrát procestoval celou Evropu a nikdy mne žádná závada nikde nenechala. Dokonce i po havarii v Remeši jsem dojezdil celý měsíc dovolené s provizorně opraveným chladičem a přední maskou vč. světel.
Na 3 Ačkách jsem najezdil za deset let cca 750 000km a podle dosavadních zkušeností mohu prohlásit, že s Béčkem najezdím statisíce také. Nutná je jen pravidelná a včasná kontrola. Umět si auto naposlouchat když víte, že je v pořádku a včas reagovat na změny. Pokud ponecháte něco svému osudu a myslíte, že to ještě vydrží, může se vám oprava pěkně zbytečně prodražit.
Mimochodem jsou součástky, pro které se vyplatí dojít na vrakáč a jsou součástky, které opravdu kupovat jen nové. Omega je odjakživa levnější variantou BMW - a v některých parametrech je horší a v některých lepší. Tedy určitě v pohodlí.
Pokud budete Omegu B kupovat v benzínu - doporučil bych zkusit najít auto se starým dobrým osmiventilovým motorem. Ty šestnáctiventily jsou sice pěkné ekologicky, ale jsou línější v menších rychlostech. Naopak jsou pěkně dynamické nad 90km.
Spotřeba se stejně pořád pohybuje kolem 8,2l/100km.
Pokud chcete kupovat starší diesel motor, tak to bych vám snad vymlouval. Praskají hlavy a pokud nevíte od koho auto je, můžou se podle mne opravy pěkně prodražit.
Zavazadlový prostor je výborný - rovný - manželská dvoupostel po sklopení zadních sedaček.
Výbava - vše kromě kůže a zadních oken v elektrice.
Brzdy - perfektní - zadní náhon při brždění ve smyku je lepší v tom, že sundáte nohu z plynu a položíte ji na ABS. Ne jako u předních náhonů, kde místo toho aby jste ve stejné situaci začal brzdit, musíte přidat plyn.
Podvozek - automatická světlá výška vozu dle nákladu
Karoserie - antikorozní úprava se trochu zlepšila proti verzi A, ale není to tak dobré jako třeba u Audi.
Jízdní vlastnosti - auto sedí jak přibité, nikdy jsem ho nedostal do smyku, pokud jsem nechtěl - zadní náhon udělá své, v zimě doporučuji mít zimní gumy. Ale ne proto, co všichni říkají, že zadní náhon je v zimě problém, ale proto, že tím zvyšujete svoji bezpečnost.