Zavřít recenzi

Alfa Romeo 156 2,5 V6

“AR je sportovní a vše možné, ale nikoli pro náročné řidiče.”
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 6ti válec do V 2500ccm 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 65 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 15 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 4.2
Alfa má dost slušné jízdní vlastnosti a do zatáček se vrhá sama, zvlášť na předokolku, ale zcela jistě spoustě vozů nestačí. Velmi dobré jízdní vlastnosti jsou ovšem vykompenzovány naprosto dřevěným pohodlím - to je doslova tragické při delších cestách a také vyšších rychlostech, kdy 156ka poskakuje. Prostoru a ticha v Alfě taky moc nenajdete. Brzdy jsou docela slušné ale určitě ne kdovíjaké, zvlášt ne na sportovně zaměřené vozidlo, jejich výdrž je také nízká. Řazení je delší ale dobré. Motor jede jak pila, ale musí se dost točit aby upaloval. Je to 2,5 V6 se 140kw, což předznamenává že to lenoch nebude, ale určitě nelze říct, že bych s 2,5kou stačil všemu.

Spotřeba je neúměrně vysoká výkonu - pod 11l se jet téměř nedá a dlouhodobý průměr vychází na 14,8l , přičemž není absolutně žádný problém jet za hodně přes 20l, což mi přijde už za uši přitažené. Zkrátka je to sportovní auto, ale s audi a bmw se úplně srovnávat nedá - má oproti nim slabé a málo trvanlivé brzdy, horší řazení, vysokou spotřebu, je daleko méně pohodlné, a to přestože audi je v zatáčkách zcela jistě přesvědčivější a bmw přidává neuvěřitelnou ovladatelnost.

Jediné co opravdu chválím je citlivé řízení a zábavnost. Alfu také citelně omezuje přední náhon - zvlášť na vodě je to dost nic moc. Řekl bych že 156ka je dost rychlá, líbivá a všechno možné, ale pro náročného řidiče není a krom toho stojí neskutečné peníze na údržbě.

AR se mi líbila, jezdila zábavně, ale myslím že jsou mnohem lepší auta-už jen kvůli nákladům, pohodlí, rychlosti a spolehlivosti.

Závady a opravy na autě

Poruchy se vyskytovaly od cca 8000km až do současnosti. Převážně se jednalo o drobnosti v elektroinstalaci-okna, ovládání klima. Časem se přidávaly závažnější problémy-elektronika motoru se občas sama vypnula a auto jelo v nouzovém režimu akorát do servisu..., později odešlo něco u svíček, silné mechanické opotřebení podvozku-na 53000 výměna několika dílů podvozku. Na tohle jsem u bmw ani audi zvyklý opravdu nebyl - s obojím jsem najel kolem 100-120tkm a žádné problémy až na drobnosti nebyly. Ať si každý povídá co chce, alfa je hodně poruchové auto.
<
Přejít na standardní verzi stránky »