Zavřít recenzi

Fiat Marea

“Sázka do loterie.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1,9 JTD 
  • Stav km při koupi: 80 000 km 
  • Stav km nyní: 92 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.8
Po stránce designu hodnotím auto na jedničku. Prostor pro posádku i zavazadlový prostor jsou pro rodinu dostatečné.

Interier, co se týče kvality zpracování i kvality použitých materiálů trochu pokulhává, ale to může být dáno úrovní výbavy (SX). Přední sedadla jsou velmi povedená, horší je to s místem vzadu.

Jízdní vlastnosti považuji za velmi dobré ale katastrofální je jízdní komfort v nižších rychlostech na horší silnici, kdy se do interieru přenášejí s náležitým zvukovým doprovodem rázy od podvozku.

1,9 l common-rail je O.K. ale trochu letargický v nižších otáčkách, nad 3 tis. ot. však začíná obtěžovat hlukem. Se spotřebou jsem spokojen, pojížďky do 6,5 l/100, delší štreky do 6 l/100. Nepatřím mezi spořílky, rád a s chutí využím potenciálu motoru.
Moje zkušenosti jsou v naprostém rozporu s většinou recenzí na tento typ a byl bych nerad aby mě někdo obviňoval ze zaujatosti proti FIATům. Možná jsem narazil na nepovedený exemplář.

Závady a opravy na autě

Neustále.

Preventivně jsem nechal udělat výměnu rozvodového řemene včetně kladek. A pak to následovalo v nepřetržitém sledu.

Prasklý omezovač otevírání dveří - řešeno jeho demontáží.
Výměna termostatu.

Nefungující klimatizace. Odstraněno šikovným soukromníkem.

Tekoucí trubičky hydraulického okruhu servořízení.

Jako zlatý hřeb přišlo (resp. odešlo) čidlo otáček motoru na dovolené v Chorvatsku, po kterém následoval pobyt v tamním servisu a následný odtah domů...

Jako poslední vrtoch odmítl nastartovat při prvním mrazu. I když zde může být na vině nekvalitní nafta. Nicméně žhavící svíčky se zdají být, dle názoru mechanika, u konce své životní pouti.

K tomu se přidává naprosto nedostatečná účinnost tlumených světel osazených žárovkami H1.

Vedle výše uvedených závad či nedostatků, se fakt, že topení zná pouze dva režimy, a to buď ledový nebo žhavý vzduch, jeví jako nepodstatný detail. Alespoň že klimatizace zatím funguje.
<
Přejít na standardní verzi stránky »