Zavřít recenzi

Mercedes-Benz 123 sedan

“Nesmrtelný klasik.”
  • Rok výroby: 1984 
  • Typ motoru: 230E 
  • Stav km při koupi: 200 000 km 
  • Stav km nyní: 300 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.4
Piáno neboli MB w123 je vskutku kultovní stroj, bohužel jediný vážnější neduh, který ho dokáže zastavit, je koroze, a ta se bohužel nevyhne žádnému staršímu autu. Zejména trpí zadní lemy, spodní okraje dveří, prahy a odtokové kanálky v motorovém prostoru. Náhradní díly jsou většinou levné (karosářské díly), ale jsou tu i výjimky (Nivo tlumiče, výfuk na benzína, vstřikovací čerpadla...). Spousta věcí se dá sehnat z vrakovišť a druhovýroby (Polsko).

Dynamické vlastnosti jsou propastně různé.

U benzínů (šestiválce a čtyřválce) dosáhnete stejného zrychlení, jako většina dnešních středněvýkonných aut (např Octavia 1,9 TDi) a motory jsou krásně tiché.
Je to ale vykoupeno spotřebou, která u benzínů klesne pod devět litrů jen při dlouhých cestách po dálnici. Z benzínů doporučuji verzi 230E , která se svými 136 koňmi, zrychlením na stovku za 11 sekund a kombinovanou spotřebou 11l je ještě autem, které nesežere svého majitele. Pokud ho ale poženete po dálnici 180 tkou, bude spotřeba vzhledem k (ne) aerodynamice vozu kolem 15l benzínu :-). Nutno ovšem podotknout, že benzínové motory jsou poměrně choulostivé a u nás jsou narozdíl od sousedního Německa víceméně všechny ve špatném stavu. Ale výměna motoru není komplikovaná a pasuje zde benzín ze 190 tky. Výhodou je, že benzínové karoserie mají bohatější výbavu a jsou míň rozvrzané, protože žádná nemívá najeto víc, než 350 tis. km, kdy už benzínové motory odcházejí.

Úplně jiný svět jsou diesely. Tyto motory najedou klidně i milion km, spotřebovávají kolem 9l nafty, jsou naprosto spolehlivé, ale ----- jsou hrozně hlučné a nejedou. Nejrozšířenější 200D zrychluje na stovku za více než 30 sekund a kromě toho mívají opotřebené motory problém se zimními starty. Doporučuji novější verzi 240D po roce výroby 1983 nebo pětiválec 300D. GO motoru stojí přes patnáct tisíc, takže alfou i omegou při koupi je dostatečná komprese motoru. Pokud není, v zimě prostě nenastartujete.

Auto je veliké, odolné, pohodlné, lehce opravovatelné (kromě benzínových motorů). Vynikající jsou kombíky (pozor na zadní tlumiče.. jsou velmi drahé...NIVO systém).
Z výbavy doporučuji automatickou převodovku, která nemá chybu. klimatizace bývá povětšinou za ty roky již nefunkční.

Nejčastější závady:
koroze, vůle v řízení, nesouměrný účinek brzd, malá účinnost světlometů, úniky oleje z motoru a automatické převodovky, nefunkční nadstandardní výbava ... elektrický šíbr, elektrická okénka, klimatizace, nezávislé topení.

Vůle v podvozku.

Závady a opravy na autě

Koroze, vůle v řízení, nesouměrný účinek brzd, malá účinnost světlometů, úniky oleje.
<
Přejít na standardní verzi stránky »