Zavřít recenzi

Audi A6 avant

“Velmi slušné pohodlné a finančně náročné auto pro náročné.”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 2,5 V6 TDI 
  • Stav km při koupi: 88 000 km 
  • Stav km nyní: 105 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 18 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 7.0
A6ka je tichá, pohodlná, dost rychlá, prý bezpečná a líbí se mi. Proto jsem si A6 vybral. Motor V6 TDI 132kw je poměrně dobrý společník, ale je hlučnější a dost rozežraný. Do 1500ot se neděje nic, na 1800 otáček kopne a jede do 3500 a do 4000-4300 ještě jakž takž táhne. Je to slušný motor a pokud jedete jako slušnák jezdí za 8,5l/100km, nejnižší spotřeba jakou jsem zajel byla 6,5l nejvyšší 17l/100km, svižný spíš rychlejší styl znamená kolem 10l/100km.

Interiér audi je perfektní k tomu není co dodat. Jízdní vlastnosti jsou velmi slušné, audi sedí rozhodně nadprůměrně a nadprůměrně dělá i vše ostatní. Řízení je lehké, skvělé a méně citlivé, řazení přesné a brzdy jedovaté a méně citlivé. Překvapila mě zpočátku neskutečná trakce a to i na sněhu, kde A6 quattro jede jakoby se nechumelilo. Na limitu je pak na sněhu velmi dobře ovladatelná(díký quattru), ale na suchu a mokru je to s ovládáním na limitu horší - A6ka je jakoby těžkopádná, přílišně nedotáčivá a líná jet kam chcete.

Před audi jsem měl staré bmw 525tds z roku 93, a to právě ovladatelné bylo výborně vždy a všude, sedělo a bylo mrštné ( jen v zimě nevyjelo co 4kolka byť až překvapivě hodně), motor R6 105kw mělo tds možná tišší a s úplně jinou charakteristikou - byl to turbodiesel co táhnul spíš ve vysokých otáčkáčkách a točil se rád až do 5000ot, spotřeba byla podobná, spíš nižší a brzdy a řízení byly více intuitivní - v audině toho moc nevíte.

V těchto ohledech je A6 citelně horší, ale jinak skvělé auto, kdo je schopen platit údržbu mohu doporučit, jen motor bych asi příště volil jiný - tišší a rychlejší nebo úspornější, kdo však jezdí opravdu rád rychle asi by měl pokukovat spíše po Audi S nebo raděj 5kovém BMW. A6 je primárně pohodlná, to plní na výbornou sportování umí velmi dobře, ale některá konkurence to umí lépe.

Závady a opravy na autě

Poruchy ani ne, spíš jde o dost drahou údržbu. Přední i zadní náprava chtějí své a bohužel je dáte dohromady za dost peněz. Pokud koupíte replikový díl jde to také, ale cena je stejně i tak vysoká. Oprava nápravy vyjde předek 45 000kč zadek asi 25 000kč, pokud jde o repliky lze počítat asi o třetinu méně, životnost je kolem 50-60 000km.

Motor V6 je velmi nákladný na servis - občas potřebuje vyměnit nějaké čidlo, filtry, občas také vyměnit nějaký mechanický díl, jako například vodící kladky. Finančně je údržba tohoto motoru opravdu drahá, a to až příliš i na slušně zajištěné majitele.

Za rok a půl co auto mám se objevily jen více méně blbosti v elektrice, které byly odstraněny jednoduše.
<
Přejít na standardní verzi stránky »