Zavřít recenzi

Saab 9-5 Aero wagon

“Nevšední chalupářské auto.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 2.3turbo 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 14 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8-9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Komfort/pohodlí - díky perfektně ergonomicky tvarovanému interiéru vůz poskytuje velmi slušný komfort a nadprůměrný prostor (i pro dvoumetrového člověka na zadních sedadlech).

Zavazadlový prostor - praktický, krytý vyjímatelnou pevnou skládací deskou, menší odkládací prostory, po snadném sklopení zadních sedaded vznikne zcela rovná plocha.

Brzdy jsou účinné a dají se velmi příjemně dávkovat, takže člověk neztrácí nad autem kontrolu ani v kritických situacích.

Motor má nadbytek výkonu (250HP), který ochotně odevzdává od cca 2.000 otáček (toč. moment 350Nm od 1.800ot/min + funkce overboost). Turbo není pevně spjaté s otáčkami, ale reaguje podle toho, jak je stlačen pedál plynu. (Můžete tak cestovat třeba 170 na lehkou nohu s velmi rozumnou spotřebou bez zbytečně zasahující turbíny). Po sešlápnutí plynu a aktivaci turba fenomenální zátah bez ohledu na zařazený kvalt a otáčky.

Podvozek přesto, že se jedná o sportovní model, poskytuje překvapivou míru komfortu při zachování možnost velmi jisté sportovní jízdy, vůz perfektně sedí a drží zvolenou stopu i v rychlostech kolem 250km/h!

Řízení by mohlo být o trochu komunikativnější (citlivější zpětná vazba), ale není to nijak katastrofální (např. Audi je na tom u A6/A8 výrazně hůře). O něco menší by mohl být volant a snesl by i nepatrně tlustší věnec. Jednoznačným plusem je jeho tvarování v místě úchopu "za deset 2"

Pokud jde o životnost a spolehlivost, ukazuje se, že při pravidelné péči by měl vůz vydržet mnoho set tisíc km.

Spotřeba je vzhledem k výkonu vozu vynikající: při velmi svižné jízdě (průměr cca 180km/h) se pohybuje kolem 10l, při relaxační rychlosti 110/120 a plynulém tempu kolem 7-7.5l/100km!! Dlouhodobý průměr je cca 8.8 (při převaze rychlého dálničního cestování).

Pořizovací cena vozidla v téměř plné výbavě (bez navigace, nez. topení a pár detailů) byla 1.380.000.

Přednosti vozu: prostor, sedačky, zátah a spotřeba motoru, dlouhé zpřevodování, "masivní", bezpečná konstrukce, design (černé kombi Aero vypadá úchvatně a rozhodně si ho s ničím nespletete) a Saaby se nekradou.

Co se Vám na vozidle naopak nelíbí? Nezvolil bych si ho na denní popojížďky po městě. Díky (pouze) čtyřválci a dlouhým kvaltům zrovna nemiluje opakované rozjezdy například v koloně do kopce. Naopak na rychlé delší přesuny je dokonalý. Super dálniční expres. Dalo by se zlepšit řazení (rychlost a přesnost).

Proč jsem si vybral právě tento vůz? Ukažte mi jiný stejně hezký vůz s obdobnými parametry (viz výše) za takovou cenu. Největším konkurentem byl MB E500 kombi, ale tam je cena o cca 700.000 výše.

Doporučení pro budoucí / stávající majitele vozidla: rozhodně se doporučuje pravid. výměna oleje po 10.000 (i navzdory dopor. výrobce 30.000) a brát ohled na turbo (nechat zahřát a zchladit). Komu stačí jen o něco málo horší dynamické parametry a dbá spíše o komfort, ať zvolí verzi "vektor".

Závady a opravy na autě

Párkrát zasvítila kontrolka Xenonů, ale samo to přešlo a fungují bezproblémově.
<
Přejít na standardní verzi stránky »