Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhledem k tomu, že denně užívám vůz k provozování taxislužby z 90% v pražských ulicích, je obdivuhodná odolnost zejména přední nápravy. Žádné "pazvuky", geometrie v normálu, manžety, poloosy, atd. - vše OK. Pouze přední tlumiče bude v dohledné době nutno vyměnit a dále bude následovat i koncovka výfuku. Motor je ve 100.000 km ve špičkové kondici. Jedná se o tříválec 55kW s vyvažovacím hřídelem a na poněkud neobvyklý "drnčivý" zvuk motoru se dá rychle přivyknout.
Spotřeba paliva je úctyhodná: Město 5,5l, mimo město při 2500 ot./min. (ca. 110 km/h) 4,2l./100km!!! Dojezd na plnou nádrž (45l.) je kolem 1000 km mimo město a ca. 700 km po městě. Tento naftový motor se musí paradoxně více vytáčet a turbo poskytuje ve spolupráci s optimálním točivým momentem solidní zátah. Interiéru vozu lze vytknout snad jen málo odkládacích ploch na šikmé palubní desce a na vůz v provedení kombi celkem malý zavazadelník. Při nakládce již 3 velkých plastových kufrů jsem byl nucen demontovat krycí roletu.
Zadní sedadla poskytují jen málo místa pro kolena a pro zvýšení pohodlí je nutné posunot přední sedadlo dopředu. Naopak při potřebě přepravit objemný náklad se po sklopení zadních opěradel, příp. jejich celkovém vyjmutí z vozu, zvětší prostor natolik, že lze ve vozidle pohodlně přespat i odstěhovat kusy nábytku.
Poslední, ale dosti zásadní nevýhodou je pořizovací cena vozu, která přesahuje 400.000 Kč. Pokud si připlatíte 30.000 Kč, můžete již pořídit větší Škodu Octavia...