Zavřít recenzi

Audi S8

“Obrovský reprezentativní kočár, který si naneštěstí neúspěšně hraje na sporťák.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 4.2 
  • Stav km při koupi: 69 000 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 14 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 4.2
Vzhled vozu je do značné míry subjektivní záležitost, nicméně lze považovat za velice povedený a majestátný.

Pokud jde o prostor, vepředu nadstandardní, vzadu odpovídá spíše vozům o třídu níže (díky příliš masivním dveřím, středovému tunelu a tlustým předním sedačkám). Sedadla jsou nepřiměřeně tvrdá (opěrky hlavy jsou téměř kamenné - při prudším rozjezdu se o ně klidně bouchnete!!), takže po hodině jízdy si musíte udělat pauzu.

Zavazadlový prostor není příliš hluboký, ale plošně velmi rozměrný.

Výbava - téměř vše myslitelné

Účinnost brzd - dostatečná, ale velmi se hřejí (závada/výrobní nedostatek?)

Výkon motoru je 360HP, což stačí na velmi slušnou dynamiku, se kterou ovšem není zcela v souladu převodovka (5st). Motor má zvláštní zvuk (jakoby dutě kovový, který má zřejmě navozovat sportovní "feeling", ale nemusí být každému příjemný).

O podvozku platí to samé, jako o sedadlech - naprosto nepřiměřeně tvrdý! Pokud svezete těhotnou manželku, zřejmě porodí! Už standardní A8 není komfortní, ale zde u S8 je to ještě o stupeň horší.

Jízdní vlastnosti by se daly shrnou asi takto: určitě ji "neutrhnete". Sedí jako přibitá, téměř se nenaklání, ale k lepší ovladatelnosti ji chybí komunikativní řízení - od (přeposilovaného) volantu bez jakékoli zpětné vazby se opravdu nic nedozvíte (ale ženám se s ním dobře točí). Jeden drobný postřeh: podvozek je snížen natolik, že při parkování standardně chytáte předním spoilerem a dokonce můžete zůstat viset na břiše (například při vjezdu do snížené nebo podzemní garáže).

Spolehlivost - zatím bez problémů.

Spotřeba - cca 14l/100km, při VELMI ekonomické jízdě v rámci limitů 11-12.

Provozní náklady - velmi vysoké + nesmírně drahé náhr. díly - např. brzd kotouč za 10.000,-

Cena nového vozidla - cca 3.500.000,-(2000), nyní cca 600.000,-

Přednosti vozu - velmi kvalitní materiály a zpracování, výbava, pocit bezpečí, reprezentativnost, výkon.

Negativa - vysoká spotřeba, silně snížený komfort (příliš tvrdé sedačky a podvozek), "tupé" řízení, relativně méně místa vzadu.


Doporučení pro budoucí majitele vozidla: Pokud S8, tak určitě manuální (automat ji "dusí"), ale pro 90% lidí je určitě lepší A8 (lepší spotřeba, pohodlnější posez i podvozek, výrazně nižší cena)

Závady a opravy na autě

Trvající problémy s brzdami - vibrace a nadměrné zahřívání (jsou i dost cítit), jinak vše bezproblémové
<
Přejít na standardní verzi stránky »