Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhled vozu je do značné míry subjektivní záležitost, nicméně lze považovat za velice povedený a majestátný.
Pokud jde o prostor, vepředu nadstandardní, vzadu odpovídá spíše vozům o třídu níže (díky příliš masivním dveřím, středovému tunelu a tlustým předním sedačkám). Sedadla jsou nepřiměřeně tvrdá (opěrky hlavy jsou téměř kamenné - při prudším rozjezdu se o ně klidně bouchnete!!), takže po hodině jízdy si musíte udělat pauzu.
Zavazadlový prostor není příliš hluboký, ale plošně velmi rozměrný.
Výbava - téměř vše myslitelné
Účinnost brzd - dostatečná, ale velmi se hřejí (závada/výrobní nedostatek?)
Výkon motoru je 360HP, což stačí na velmi slušnou dynamiku, se kterou ovšem není zcela v souladu převodovka (5st). Motor má zvláštní zvuk (jakoby dutě kovový, který má zřejmě navozovat sportovní "feeling", ale nemusí být každému příjemný).
O podvozku platí to samé, jako o sedadlech - naprosto nepřiměřeně tvrdý! Pokud svezete těhotnou manželku, zřejmě porodí! Už standardní A8 není komfortní, ale zde u S8 je to ještě o stupeň horší.
Jízdní vlastnosti by se daly shrnou asi takto: určitě ji "neutrhnete". Sedí jako přibitá, téměř se nenaklání, ale k lepší ovladatelnosti ji chybí komunikativní řízení - od (přeposilovaného) volantu bez jakékoli zpětné vazby se opravdu nic nedozvíte (ale ženám se s ním dobře točí). Jeden drobný postřeh: podvozek je snížen natolik, že při parkování standardně chytáte předním spoilerem a dokonce můžete zůstat viset na břiše (například při vjezdu do snížené nebo podzemní garáže).
Spolehlivost - zatím bez problémů.
Spotřeba - cca 14l/100km, při VELMI ekonomické jízdě v rámci limitů 11-12.
Provozní náklady - velmi vysoké + nesmírně drahé náhr. díly - např. brzd kotouč za 10.000,-
Cena nového vozidla - cca 3.500.000,-(2000), nyní cca 600.000,-
Přednosti vozu - velmi kvalitní materiály a zpracování, výbava, pocit bezpečí, reprezentativnost, výkon.
Negativa - vysoká spotřeba, silně snížený komfort (příliš tvrdé sedačky a podvozek), "tupé" řízení, relativně méně místa vzadu.
Doporučení pro budoucí majitele vozidla: Pokud S8, tak určitě manuální (automat ji "dusí"), ale pro 90% lidí je určitě lepší A8 (lepší spotřeba, pohodlnější posez i podvozek, výrazně nižší cena)