Ford Sierra
“Po operaci se už pět let drží a krom benzínu nic nechce.”
- Rok výroby: 1990
- Typ motoru: 1,6 i CVH sedan
- Stav km při koupi: 156 000 km
- Stav km nyní: 200 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
5 let
- Průměrná spotřeba: 7 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ho, ho panove sice jen 1,6, ale je to stříkačka a dokáže s těmi 1200 kyly pěkně hnout. Asi tak, zadokolka je zadokolka, ale škodovka to taky není. A musel jsem se na ní po škodovce učit, ale ten lehký zadek se dá zkrotit. Na zimu obuvám všechny kola, a pokud nejedu po ledu, tak se vyhrabu všude a nemusím to ani zatížit. Ze smyku se dá dobře srovnat, a pokud jsem nechtěl nebo nepokoušel štěstěnu, tak jsem nikdy neulitll na žádném povrchu. V zatáčkách sedí pro dobře vyvážený podvozek a na dálnici, stačí jen trochu polechtat plyn a jako když foukne vítr do plachty (nj ty zadokolky).
Výrobce uvádí maximálku 163, ale zkoušela se a dala 175, dal se to netlačilo. Díky uspořádání palubovky a možnosti stavitelnosti volantu a sedačky může tuhle káru řádit snad ůplně každý. A i když si dlouhá udělá pohodu, tak ten za ním má stále dost místa. Není robusní, proto asi udělali Scorpiona, ale komfort jí nechybí. Vzhldově je v základu nepříliš uchvacující, ale dá se pěkně upravit
Závady a opravy na autě
Sierru mám už 4 roky, po několika nepříjemných záležitostech, skrytých vadách při koupy v autabazaru se teď neuvěřitelně osvědčuje. Předek je opravdu oddimenzovaná záležitost, krátce po koupy najednou klesl předek, vypadalo to sice pěkně, solidně držela v zatáčkách, jenomže to bylo kvůli prasklým spružinám na obou stranách, ale jezdit se na tom stále dalo :-). Byla tedy nutná váměna celelého odpružení, dal jsem tam raději tvrdší pérování. Další záležitost klepání volantu při brždění, takže výměna brzdových kotoučů a silentbloků. Pak se projevila běžná nemoc typická pro každý vůz výfukové potrubí. Potom se ještě musel vyměnit filtr u olejového potrubí, to se projevovalo klapáním uzavírek ventilů z důvodu vysokého tlaku, vylekalo mě to ale nakonec v poho.
Co se týká uváděných problémů s elekroistalací, poruchou alternátoru, vodní pumpou či celým chlazením to se mi vyhlo a nemyslím, že by to byl problém do budoucna. Ale o každé auto se musí pečovat...