Zavřít recenzi

Ford Sierra

“Po operaci se už pět let drží a krom benzínu nic nechce.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1,6 i CVH sedan 
  • Stav km při koupi: 156 000 km 
  • Stav km nyní: 200 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Ho, ho panove sice jen 1,6, ale je to stříkačka a dokáže s těmi 1200 kyly pěkně hnout. Asi tak, zadokolka je zadokolka, ale škodovka to taky není. A musel jsem se na ní po škodovce učit, ale ten lehký zadek se dá zkrotit. Na zimu obuvám všechny kola, a pokud nejedu po ledu, tak se vyhrabu všude a nemusím to ani zatížit. Ze smyku se dá dobře srovnat, a pokud jsem nechtěl nebo nepokoušel štěstěnu, tak jsem nikdy neulitll na žádném povrchu. V zatáčkách sedí pro dobře vyvážený podvozek a na dálnici, stačí jen trochu polechtat plyn a jako když foukne vítr do plachty (nj ty zadokolky).

Výrobce uvádí maximálku 163, ale zkoušela se a dala 175, dal se to netlačilo. Díky uspořádání palubovky a možnosti stavitelnosti volantu a sedačky může tuhle káru řádit snad ůplně každý. A i když si dlouhá udělá pohodu, tak ten za ním má stále dost místa. Není robusní, proto asi udělali Scorpiona, ale komfort jí nechybí. Vzhldově je v základu nepříliš uchvacující, ale dá se pěkně upravit

Závady a opravy na autě

Sierru mám už 4 roky, po několika nepříjemných záležitostech, skrytých vadách při koupy v autabazaru se teď neuvěřitelně osvědčuje. Předek je opravdu oddimenzovaná záležitost, krátce po koupy najednou klesl předek, vypadalo to sice pěkně, solidně držela v zatáčkách, jenomže to bylo kvůli prasklým spružinám na obou stranách, ale jezdit se na tom stále dalo :-). Byla tedy nutná váměna celelého odpružení, dal jsem tam raději tvrdší pérování. Další záležitost klepání volantu při brždění, takže výměna brzdových kotoučů a silentbloků. Pak se projevila běžná nemoc typická pro každý vůz výfukové potrubí. Potom se ještě musel vyměnit filtr u olejového potrubí, to se projevovalo klapáním uzavírek ventilů z důvodu vysokého tlaku, vylekalo mě to ale nakonec v poho.

Co se týká uváděných problémů s elekroistalací, poruchou alternátoru, vodní pumpou či celým chlazením to se mi vyhlo a nemyslím, že by to byl problém do budoucna. Ale o každé auto se musí pečovat...
<
Přejít na standardní verzi stránky »