Zavřít recenzi

Fiat Coupe 2.0 16v

“Za relativně málo peněz pěkné svezení v pěkném autě.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1995 , NA 
  • Stav km při koupi: 167 000 km 
  • Stav km nyní: 175 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 15 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Coupečko jsem kupoval s otcem , jelikož jsem v té době ještě neměl ŘP. Když jsme ho pořizovali (tj cca 6let zpět) jich u nás moc nebylo a už vůbec ne ve verzi turbo. Naše coupe bylo prvním majitelem koupeno v ČR v roce 1995 a myslím si, že je jedno z prvních prodaných tady v ČR. Pořizovali jsme ho pouze za účelem příležitostních projížděk + laborování s výkonem atd...

Když jsem coupé kupovali, byli jsme uchváceni vzhledem, a tak vzhled byl přednější - i když jsme věděli , že existují i 220PS verze. Bohužel v té době byli pro nás cenově dostupné pouze NA (=natural atmospheric)verze (16v turba stála kolem 350000), tak jsem koupili první coupé, které se naskytlo. Sice mělo najeto cca 167000km, ale původní majitel ke coupé dal vše co je třeba (tj 3klíče- kovový, modrý a hlavní "bordó" + kódové karty imobilizéru), řekl co je třeba udělat, a doložil co se s autem kdy dělo. Za ty peníze to byl docela dobrý kup.

Pak se ale začaly projevovat najeté km. Jako první se ozval alternátor, jehož sjeté uhlíky si vyžádali výměnu a při té příležitosti celkovou repasi alternátoru. Pro jistotu se zrepasoval i startér. To byly méně nákladné zákroky, které potřebuje každé auto s podobnými km na tachometru.

Balší závadou byl vzduchový ventilek, který řídí volnoběžné otáčky - jeho pístek byl opotřeben, ale nejde sehnat jako samostaný kus, ale jako celek s tím ventilem, což je za nový cca 8000,-.Opotřebený nedoporučuji.

Pak se stala závada závažnějšího charakteru - prasklý rozvodový řemen. Takže coupe putovalo do servisu, kde byl motor opraven - tj výměna všech výfukových ventilů, přetěsnění hlavy, nový řemen a kladka. Motor v tomhle stavu jezdil rok.
Dále se po zkoušení jedné z drobných úprav doslova ztratil tlak oleje. Auto jsme odvezli do servisu, kde proběhla výměna olejové pumpy, poškozené vačkové hřídele, celkové rozebrání a složení motoru přebrus klikové hřídel a výměna ložisek. Po složení motor funguje bez větších problémů, co se elektroniky týče nezaznamenal jsem jediný problém.Občas se během jízdy rozsvítí na krátkou chvíli kontrolka, ale s autem se nic neděje.

Podvozkově je coupé výborné auto, řekl bych za jistých podmínek trochu náchylné k přetáčivosti. Brzdy jsou dobré, i když po intenzívním opakovaném brzdění z více jak 200km/h mají tendenci vadnout. Řízení je příjemě strmé.

Jedinou výtku bych měl ke vzdálenosti pedálů - pro člověka s velikostí nohy "lodivod" to není zrovna příjemné šlapat někdy naráz na 2 pedály, nebo při vyšlapávání spojky drhnout levou nohou o kobberec - to má za následek, že spojka nemusí být vypnuta.
A taky k malým zrcátkům, díky kterým není couvání " na milimetry" zrovna příjemné.

Motoricky 2.0 16v coupe jede velmi pěkně, běžnému smrtelníkovi postačuje na přepravu z bodu A do bodu B, i když rozhodně není brzdou provozu.

Spotřeba bych řekl patří mezi průměr toho co se u nás pohybuje na silnici. Nedostatku dílů bych se moc nebál - přeci motory jsou shodné s některými typy Lancií a Fiatů.

Závady a opravy na autě

Krom prasklého rozvodového řemene a vadné olejové pumpy žádná porucha (tj 2x kompletní oprava motoru po cca 25000,-), v servisní knížce taky žádné zvláštní záznamy, jen výměny "běžného spotřebního zboží", tj ramena přední nápravy, ložiska kol, tlumiče, výfuk.

S přihlédnutím na to, že auto sloužilo jako služební, tak je velmi zachovalé.
<
Přejít na standardní verzi stránky »