Zavřít recenzi

Land Rover Range Rover

“Dost dobrý.”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 2.5 TD 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.0
Auto jsem přivezl z itálie v roce 96. Koupil jsem ho, protože se mi tento typ strašně líbí. Je to těžký a hodně bezpečný vůz, což jsem se přesvědčil, když se o mne zrušilo již několik moderních aut a mi se vždy jen ohnul výfuk, nebo zásuvka na tažném.

Nezávidím tomu, kdo se do mne trefil.

Pocit bezpečí je tou prioritou číslo jedna, proč mám takový vůz a číslo dva to, že žiju na horách a dostat se domů je to nutné i dnes, kdy je s údržbou silnic potíž. Né vždy jsem ale kvůli chybějící uzávěrce difernciálu projel a mezinápravový toho až tak zase nenadělá. Praví off-roaďáci promiňte, možná jen že s tím neumím, nevím.

Range Rover 2.4 TDi Classic, maximální základní výbava, zelená metla, Al kola, manuál, vše v elektrice, klima, látková sedadla. Vyhovuje mi hlavně trvalá 4x4 a žádná elektronika apod.

Další stejný bych už ale nekupoval, protože rozsah koroze, stáří a náročnost oprav (ceny) už nepřinese ten efekt. Snad jen pro ty skutečně skalní. Nebo komu to až tak nevadí.

Jako další vůz bych rozhodně koupil opět Land Rovera, ale Discovery, vyjímečně drsňáka Defendera, tak až od roku 97 ten po omlazovací kůře a opět v dieselu.

Benzínový žere totiž za jízdy trávu i s patníkama. A předělávat to na plyn nemám zájem. Snad, kdyby byl litr benzínu za 1,4 EUR a výplata 2.OOO EUR, tak to neřeším, že?

Na nového LR-RR prostě stéjně nemám.

Motor, který byl v Italii po GO se při dovozu na dálnici v Rakousku rozpadl a musel jsem to přivést na odtahovce. Doma jsem zjistil, že Ital zapoměl dát do pístu segerovku na čep a ten postupně vydřel celý válec a vše zničil. Oprava byla dost drahá.

Auto má přijatelnou spotřebu do 10L nafty v běžném provozu.

Není to žádný závodník a jízda nad 130 mu moc nevyhovuje, tak 100 a klídek, to je optimum. Pokud bych chtěl auto na závodění po dálnici, tak určitě ne off-roada alespoň ne tyto ročníky. Při předjíždění je třeba být opatrný. Opačně, zase dokáže nadělat při kolizy neuvěřitelné škody a zničí toho mnoho, než se skutečnězastaví. Tak pozor na to.

Dá se s ním ještě dnes přijet i do divadla a nemusí se za sebe stydět.

V základním provedení toho v terénu (sníh) 4x4 bez uzávěrek diferenciálu moc nezmůže. Ale to už musí být po kapotu sněhu a nesmí sednout na břicho.

VM motory - Alfa Romeo, nejsou v tomto autě moc vydařené, ale pokud se na druhou stranu všechno pořádně opraví, tak to pak slouží mnoho let bez velkých investic.

Silná koroze karoserie, hlavně zadních vyklápěcích dveří, motorového prostoru a přechodových částí mezi hliníkem a ocelovou částí. Mi to česká sůl zničila pak vše na 100%.

Zimní starty zajišťují dva akumulátory u mne Banner (spokojen), po 100Ah každá a v motoru mám i ohřev na 220V, takže i letošní silné mrazy mne nezastavily (dost aditiv do nafty a pravidelná výměna palivových filtrů, i pod vozem je n u t n o s t í ).

Já osobně mám problém s hodně slabým topením, ale to svezení mi to nahradí. Je to skutečně limuzína do terénu, i když již staršího věku.

Závěrem chci říct, že je to jako u každé jiné věci. Když si na to člověk zvykne, tak to nevymění za nic (značku) a to je také prípad můj.

Kamarádi z Ameriky mi tvrdí, že Range Rovery kupují jen lidé, kteří nevědí co z penězi a kteří autům vůbec nerozumí. .. :-)

No, nejsem z Ameriky, ale z beskydských hor v česku, peněz moc nemám a autům možná trošku rozumím.

Tak si udělejte názory každý sám.

Je pravda, že jako ojetiny, mají i dnes, tyto auta v cizině, ceny dost vysoké a po česku jich až tak moc nevidím.

Mnoho spokojených kilometrů...

Závady a opravy na autě

Netěsnost motoru, převodovky a řízení, doporučuji skutěčně výměny oleje tak po 5.000 km a stačí mu úplně obyčejný olej.

Samostatné hlavy válce a těsnění (při výměně těsnění nutno sundat všechny hlavy a zničit i dobré těsnění, pokud je to střední, nebo poslední hlava). Doporučuji pouze originální těsnění, ty české vydržely vždy tak 100 km.

Silná koroze karoserie, částečně i rámu (u mého vozu hlavně zadní vyklápěcí dveře, motorový prostor, podlaha pod nohama a prahy, lemy blatníků a dveří, uchycení blatníku v motorovém prostoru a motorový prostor, koroze pod objema akumulátorama)

Koroze brzdových trubiček.

Koroze výfuku (již neoriginálního, cca co 3-4 roky výměna, není drahý)

Mnoho atypických rozměrů šroubů a dílů, náhradní díly se mi zdají dost drahé, ale to může být můj subjektivní pocit.

My jsme si skoro všechno nakonec udelali sami počesku, i ty vyklápěcí dveře, protože je každý prodával shnilé a předražené.

A zatím to slouží stejně jako nové z fabriky a skoro zadarmo, co nešlo se nakonec vždy různě připasovalo.
<
Přejít na standardní verzi stránky »