Zavřít recenzi

Peugeot 406 2.0i 16V

“Pohodlné reprezentativní auto.”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1997ccm, 97kw 
  • Stav km při koupi: 115 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.2
Auto bylo dovezeno ze Švýcarska tak i na svůj rok výroby má maximální výbavu a taky naprosto funkční. Takže všecha elektrika včetně digi. klima funguje jak má. Což je na to, že má auto za sebou bezmála 11 let provozu obdivuhodné. Předchozí majitel asi dal autu co potřebovalo.

Auto je velmi pohodlné, motor se mi zdá při nižších otáčkách trochu ospalý, ale vynahrazuje to ve vyšších. Spotřeba se pohybuje od 6,5 litru při spořívé jíždě až po 12 litrů v zimním městském provozu. Půměr na cestě do chorvatksá je zhruba 8.3 litru.

V době když jsem vybíral jaké auto koupil byla pro mě 406 jistý favorit. Jestli bude další mé auto P 407 se ještě uvidí.

Závady a opravy na autě

Auto jsem koupil před rokem a půl, stálo 125. tis, a už při koupi se mi zdálo, že táhne mírně doleva, prodejce se mě snažil přesvědčit, že je to tím, že má nové tyčky řízení a že není udělaná geometrie, pravda byla jiná, byly podhuštěné zadní pneu, a taky nerovnoměrně sjeté, po přezutí jede tak jak má.
Týden po koupi se objevila zajimavá závada, motor při vytočení na 3000 otáček prostě zhasnul. Podařilo se ho nahodit zhruba tak po půl hodině, později už nenaskočil vůbec, vzhledem k tomu, že auto bylo zakoupení ve větším Brněnském bazaru, sám bazar tuto poruchu odstranil a na vlastní náklady taky odtáhnul auto ze vzdálenosti 60km od svého servisu. Tento problém byl způsoben čidlem otáček (přestě čidlem horní uvratě otáček??).

Dalším problémem bylo to, že auto přestalo držet volnoběh, provedl jsem tedy nutnou vyměnu rozvodů, svíček, náplní a filtrů. Jenže problem tu zůstal. Auto sice drželo volnoběh (krapet nepravidelný), ale při vytočení motoru na vyšší otáčky a následném uvolnení plynového pedálu motor prostě neudžel volnoběh (900 ot./min) a zhasnul. Diagnostika Peugoetu nevykázala žadný problém, tak jsem se jal zjistit problém sám. Až jsem mě napadlo rozdělat a pročistit krokový motorek, a ejhle, od Té doby auto jede jak má.

Další návštěva servisu byla nutná, při cestě z chorvatska mi začnula prokluzovat spojka a než jsem přijel domů, bylo nutné vyměnit lamelu, přitlačný kotouč i setrvačník. Oprava za 9tis. v autorizovaném servisu :)
<
Přejít na standardní verzi stránky »