Zavřít recenzi

Škoda Fabia Sedan Elegance

“Jsem spokojen. Za vložené peníze odpovídající hodnota.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1.2 HTP 47kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 5 800 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Jde o příjemné autíčko. Původně jsem chtěl kombi, ale nakonec jsem se rozhodl pro sedana. Jednak se mi více líbil a také jsem dostal velmi slušnou nabídku na skladový vůz v pěkné výbavě. Z praktického hlediska je to samozřejmě horší varianta. Otvor kufru má na výšku pouze asi 50 cm, ale zatím jsem tam dostal vše co jsem chtěl. Papírový objem kufru při nesklopených sedadlech je dokonce vetší než u kombi (ale u kombi stačí zatáhnout roletku a je to někde jinde...). Příprava pro střešní nosič je naštěstí celkem rozumně vyřešena...

Měřím přes 190 cm a vepředu mám místa dostatek. Volant i sedadlo řidiče jsou nastavitelné ve dvou osách. Trošku problémy může způsobovat spodní hrana palubní desky u pravé nohy řidiče. Musíte se posunout, tak aby vás netlačila. Vzadu je místa už méně. Když si nastavím přední sedadlo, tak se na zadní vejdu, ale opěradlo mám mezi nohama. Pro pět to určitě nebude a na delší vzdálenosti max. pro čtyři spíš pro tři osoby (ideálně pro dvě...).

Výbava na tak malé auto solidní: ABS+ASR, čtyři airbagy, klima, litá kola, tempomat, kožený volant (hezky se drží), palubní počítač, centrál, elektricky ovládaná přední okna, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka a další...

Jízda je poměrně tichá. Nad 130 se už ozývá aerodynamický hluk. Motor při větší zátěži také umí o sobě dát vědět. Komfort je na tuto třídu celkem slušný. Je to trochu zvláštní, ale na první pohled se zdá být podvozek celkem tuhý, ale nerovnosti zdolává celkem hladce. Jízdní vlastnosti jsou solidní, ale určitě ne bezkonkurenční. Zpracovaní interiéru je taktéž slušné, teď v zimně občas něco zarezonuje, ale jen na vyloženě špatných silnicích (díry+kočičí hlavy) a není to nic rušivého. Radio na celkem nízkou hlasitost to přehluší.

Motor (1.2 HTP 47 kW) je celkem dobře zpřevodovaný. Při nižších rychlostech celkem i oplývá dynamikou. Ve srovnání se slabší šestiventilovou variantou se má lépe k světu ve vyšších otáčkách (nad 3.000). V nižších má zase navrch slabší varianta. Do města je to dobrá volba, ale nejlépe se hodí asi na okresky. Na dálnici ve dvou osobách je ještě celkem použitelný (na tempomat 130 drží). Při větším naložení už to bude horší. Na tříválec je celkem slušně odhlučněný (při vetším šlápnutí na plynový pedál o sobě dá vědět) i vibrace nejsou vysoké (dostavují se prakticky jen v nižších otáčkách - do 2.000, při svižnějším rozjezdu a ve snesitelné míře). Ještě jsem neměl možnost pořádně vyzkoušet klimatizaci, ale na výkonu ubere asi dost. Spotřeba ve městě podle provozu jde udržet kolem 6,5-7 l/100 km, ve špičce v Praze může stoupnout až k osmi. Na okreskách se drží kolem šesti, se snahou o úspornost jde ještě o 0,5 l snížit. Na dálnici při 130 km/h už motor točí slabě přes 4.000 otáček, takže spotřeba vyleze na 7-8 l.

Zatím mám najeto ani ne 6.000 km, ale jsem celkem spokojen. Výbava je perfektní, užitná hodnota slušná, motor by mohl být silnější, ale s ohledem na ceny povinného ručení, benzínu a mým nárokům jsem spokojen. 1.4 16V 55 kW stojí o 30.000 Kč více a spadá už do vyšší sazby povinného ručení. Průměrná spotřeba by byla také o fous vyšší.

Závady a opravy na autě

Jen dvě drobnosti:

1. Při puštěném radiu rezonovala výplň dveří spolujezdce. Vyřešeno servisem "oblepením".

2. Vůle v uchycení sedadla řidiče. Vyřešeno výměnou sedáku v rámci záruky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »