Hodnocení a zkušenosti s autem
S touto Imprezou jezdí hlavně má přítelkyně a protože je to slečna, tak preferovala automatickou převodovku. Osobně bych samozřejmě volil manuální řazení, ale na svojí Imprezu si budu muset ještě počkat :-(
Každopádně mé dojmy z tohoto auta předčily má předchozí očekávání. Hodně jsem srovnával právě se Škodou Octavií 1.9TDi (obdobná velikost), kterou vlastním já. Musím říct, že Impreza je v téměř všech ohledech mnohem mnohem lepší, prostě nesnese srovnání. Jediné dvě věci, které bych hodnotil kladne u Octavie je nízká spotřeba a větší zavazadlový prostor. Jízda v dvoulitrové impreze je velmi velmi příjemná. Auto poslouchá, přednosti náhonu 4x4 oceňuji častěji než jsem původně myslel. Zpočátku jsem se domníval, že rozdíl oproti předokolce bude jen na sněhu a mokru, ale ta úžasná trakce a výtečný podvozek ve spojení s trvalým náhonem na všechna kola a nízkým těžištěm Imprezy tvoří velmi příjemný celek jistých a čitelných jízdních vlastností. Ten pocit jistoty se těžko popisuje, rozhodně není jen subjektivní ale i objektivní. Impreza se i při dynamičtější jízdě nedá na suchu v zatáčce téměř utrhnout a i na mokru je mez ztráty adheze položena mnohem výš než by běžný řidič očekával. S imprezou se dá jet mnohem rychleji do zatáčky, jízda je velmi zábavná a čitelná ve všech směrech. Svezení je opravdu potěšení a musím říct, že přítelkyni její auto tak trochu závidím a vždy se těším na přesednutí z mé Octavie do Imprezy :-) Občas je u Imprezy znát mírná nedotáčivost, ale to je znát snad jen při ostřejší jízdě, tj. přítelkyně to při své pohodové jízdě nemá šanci poznat. Impreza skvěle sedí na silnici, tuhost pérování hodnotím jako optimální pro každodenní jízdu a s nerovnostmi vozovky se vyrovnává nesrovnatelně lépe než např. zmiňovaná Škoda Octavia. Je také dost znát tuhost karoserie, která je u Imprezy vynikající. Při přejíždění větších nerovností se auto rozhodně nekroutí jak harmonika (tj. jako Škoda Octavia).
Motor je do cca 3500ot. dost tichý a má velmi příjemný zvuk. Vytáčením nad cca 4500ot. se charakter velmi změní a zvuk motoru je jadrnější, sytější, značně specifický a nádherně se poslouchá. Ve vyšších otáčkách se motor samozřejmě více ozývá, ale je to pastva pro uši.
Co se prostoru týče, interiér na první pohled působí trochu subtilněji, avšak při přímém srovnání s octavií je např. na zadních sedadlech více místa pro kolena.
Zatím se vyjelo asi čtyři až pět nádrží a spotřeba zatím osciluje mezi 10-11 litry na 100km. Faktem ale je, že s Imprezou se zatím jezdí z 80 % v městském režimu a zbytek byl výlet přes vrchovinu plný zatáček, kde jsem si plně využil dynamiku vozu. Ta sice není kvůli automatickému řazení nijak ohromující, avšak dostatečná. Přičtu-li k tomu, že automat se na spotřebě taky podepsal svou měrou, je spotřeba nakonec přijatelná (i když oproti většině aut nadprůměrná). Tato auta si ale lidé asi nekupují s cílem šetřit palivo, na to jsou jiná auta (TDI,...). Impreza je o příjemném a jistém svezení, o kvalitě, spolehlivosti a výjimečnosti.
Automat řadí ve většině režimech slušně - relativně rychle se dostaví kickdown při rychlém přidání plynu a při přepnutí do režimu Power řadí o cca 300ot. výše (tj. kolem 6200ot.). Nejvíce mi automatická převodovka vadí při jízdě např. po klikatých kopcovitých okreskách, kde to řadí dost nevyzpytatelně a řidič bohužel nemá téměř šanci ovlivnit řazení. Hlavně není možno si např. podřadit do zatáčky. Automat podřadi až při přidání plynu na výjezdu ze zatáčky... Ale jak říkám, auto patří mé přítelkyni a ta si automat nemůže vynachválit.
Celkově je z Imprezy ohromně unešená a počáteční nedůvěra (musel jsem ji na Imprezu hodně přemlouvat) se obrátila v naprostou až neskutečnou spokojenost, přímo si toto auto hned po několika kilometrech zamilovala.
A až se já zbavím své Octavie, koupím si URČITĚ taky Imprezu - novější generaci v kombiku a samozřejmě s manuálem. Už se nemůžu dočkat. Znovu musím potvrdit to, co jsem předtím slýchával ze všech stran ale až teď můžu potvrdit že je to naprostá pravda:
"Kdo měl možnost jezdit s Imprezou (nebo jiným Subaru), už se jen těžko bude vracet ke svému stávajícímu autu..." :-)))