Zavřít recenzi

Tavria ZAZ 110206

“Maximálně zjednodušené auto, technicky celkem povedené, výrobně odfláknuté.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1100 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 135 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 13 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.2
Poslední 4 roky denní ježdění do práce, cca 1700Km měsíčně. Odtahal jsem s tím celou stavbu - tvárnice, písek, cement, ať na přívěsu nebo vevnitř.
Startování na LPG při 16 pod nulou, po 14 dnech stání na dvoře - bez nabíjení - bez problémů. Forman v nevytápěné garáži nechytnul.

Díly jsou problém, teď už mám jednu Tavrii na díly a když mi něco schází, vozí mi to Ukrajinky z vedlejší fabriky, když jedou domů na návštěvu.

Ideální auto, pokud zvládáte základní opravy a údržbu. V servisech s tím většinou nechtějí mít nic společného, protože to neznaj. Po několika zkušenostech se značkovým servisem v MB raději opravuju sám, výsledek je většinou lepší.
Pokud jezdíte většinou ve 2-3 lidech, je to v pohodě, ale delší jízda na zadních sedadlech je dost nepohodlná. Na druhé straně neznám moc aut, kam se pohodlně složím za volant se svými 190cm, a po odsunutí sedačky dozadu téměř nedosáhnu na volant a pedály.

Teď jsem přešel na formana, ale jízdní vlastnosti, zejména v zimě, jsou neporovnatelné. Pokud někdo zná Českou Sibiř, možná si to dovede představit.

Zdraví Tulák

Závady a opravy na autě

Zdravím všechny. Tavrii jsem pořizoval v roce 1993 jako novou za cca 111 tisíc.

Bylo nutno odchytat dost much - vůle v čepech předních brzd, házející brzdové talíře, obecně problém s vyvážením kol (teď mám vlastní přípravek), nedotažené šrouby, mizerné slícování karosérie, netěsnosti v karburátoru - vytrhávání svorníků, problémy se zadnímy světly atd. Na druhé straně úsporné auto - dokud byl Super, běžná spotřeba kolem 6l, dlouhé jízdy kolem 5l. Brácha s tím byl v Curychu za necelých 8 hodin i s pauzama na kafe a čekáním na hranicích a spotřeba 5,2. V 65 tisících přestavba na LPG, současný stav 135 tisíc. Dvakrát zabrušované ventily, 2 x přetržený rozvoďák,( bez jakýchkoliv následků) 2 x přeskočil - ometený převod. Spojková lamela odešla v 60tisích, oběhové čerpadlo v 80 tisících, motůrky od stěračů asi 3x, 2x spínače světel. Vyměnil jsem brzdové písty a prasátka, ložiska na zadku 2x. Startér je dost mizerný, už mám jinej. 2 x prostřední díl výfuku. jednou poslední. Jinak jenom pneu, destičky, olej, filtry, víčko rozdělovače kabely ke svíčkám.
<
Přejít na standardní verzi stránky »