Zavřít recenzi

Jaguar XJ R XJ308

“Za polovinu ceny nového Superbu nádherný kočár jako nový.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 3996 8V 32v 
  • Stav km při koupi: 203 000 km 
  • Stav km nyní: 205 500 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 13 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
XJR je nejsilnější modifikací největšího Jaguaru XJ, můj vůz je typu XJV8 308. Tento typ byl vyráběn v letech 1998 - 2003, jako nástupce typu XJ6 300 (z let 1994 - 1997). Typ 308 má jako první jaguár osmiválcový motor do V. S uvedením typu 308 také skončily dodávky manuálních převodovek (na přání) a řada byla dodávána pouze s automaty - do roku 1997 (typ 300) 4 kvalt, od roku 1998 5 rychlostní převodovky ZF, pro XJR skříně Mercedes. Poháněná je zadní náprava. XJR je přeplňovaný kompresorem (ne turbo!). Dosahuje výkonu cca 370 koní. Zrychlení na 100 za cca 5,7 sekundy. Jízdní komfort je excelentní - jezdil jsem různými, i luxusními vozy, a musím se zadostiučiněním prohlásit, že jsem si vybral dobře jak značku a typ, tak konkretní vůz.

Do chvíle, než jsem poprvé zařadil "D" (drive, vpřed), byl jsem nepřítelem automatů. Dnes to vidím úplně obráceně a doporučuji automat - jak pro město, tak pro "sport". A zrychlení je přímo drtivé - v silném voze jsem někdy jako spolujezdec míval prvních deset sekund mírnou závrať - jako řidič nikdy. V XJR pocítíte Sílu i za volantem - a to ani nemusíte stisknout tlačítko S (jako sport), které vytáčí motor až do 6000 otáček a teprve potom řadí (při akceleraci) nahoru. Jinak, při pohodové jízdě, se motor líně převaluje mezi 1300 až 2200 otáček a přeřazuje velmi plynule. Z křižovatek odjíždím plynule s jemným plynem, automat po odbrzdění začne s vozem plížit - gumování pneu nemám zapotřebí; jsou drahé a taky vím, že bych ujel všem okolo; není nutno se o tom neustále přesvědčovat.

Obuty jsou pneu Pirelli 255/40 18". Přestože jsou nízkoprofilové, jízda je hladká - na tom se ovšem podílí i CATS adaptivní tlumiče pérování.

Výbava je pochopitelně bohatá. Spotřeba zatím (v zimě) mezi 13 a 15 litr - podle jízdních podmínek, v létě se dá jezdit za 10 až 12. Provozní náklady, předpokládám, nebudou vyšší než u BMW 7 či Audi 8, kam to zhruba patří.

Servis značkový (oleje, filtry, kontrola, seřízení, doplnění kapalin) po 16 tisících km, cena prý do 9 tisíc. Svíčky vydrží 96 tisíc km (XJR doporučeno měnit po 48 tis.)

Závady a opravy na autě

Zatím krátkodobá zkušenost, bez závad. Jsem druhý majitel, první majitel o vůz velmi dobře pečoval ve značkovém servisu - servisní knížka je úplná a auto je perfektně funkční, přestože je staré 7 let a má najeto přes 200 tisíc km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »