Zavřít recenzi

Ford Mondeo Mk. II, combi

“Mohlo to být horší.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1753 ccm, TD 
  • Stav km při koupi: 99 000 km 
  • Stav km nyní: 115 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Mondeo Mk. II v kombinaci s 1.8 TD není žádný zázrak techniky.
Jenže kritérium bylo dané - co největší, přiměřeně starý a ojetý "kombajn" za co nejméně peněz.

Vzhledem k tomu, jak a kde jezdím, nejlépe diesel.
Design je otázka vkusu a mění se velmi rychle, proto jen konstatuji: Mně se prostě líbí!
Interiér je pohodlný, na zadních sedačkách je místa víc než dost (rozvor 2704 mm).
Postrádám ale odkládací plochy vpředu. Když pominu schránku před spolujezdcem, tak v tom autě pomalu není kam co dát!

Koncepčně starý, kompletně litinový, osmiventilový diesel je "poctivá kovářská práce" a turbo, které je na něm, z něj zázrak neudělá (90 HP, 177 Nm.) Jedná se o poměrně choulostivý motor, kterému je třeba poskytnout pravidelnou a pečlivou údržbu a zacházet s ním jako v rukavičkách. Pak se ale odvděčuje celkem kultivovaným chodem.

Převodovka není odstupňovaná zrovna šťastně, zejména 5. stupeň by mohl být delší, při 130 kph motor točí 3.000 rpm.
Osobně bych raději viděl nějakých 2.200 - 2.500 rpm.

Výhodou podvozku je víceprvkové zavěšení zadní nápravy, z toho ale plyne vyšší konstrukční výška.
Brzdy kotoučové s vnitřním chlazením na všech kolech - mají měkčí nástup, ale nevadnou.
Kufr má dno v úrovni hrany otvoru 5. dveří, takže je relativně mělký, zato s bezkonkurenční ložnou plochou a dobře se do něj nakládá. Se sklopenými sedačkami vznikne ložná plocha 2 m dlouhá.

Výdaje na opravy mě sice nepotěšily, ale jednalo se víceméně o běžné opotřebení, dané věkem a kilometry.

Mondeo Mk. II 1.8 TD je prostě auto pro lidi, kteří mají rádi klidnou, pohodovou jízdu a jsou ochotni nadstandardně se starat o "ropáka".

Závady a opravy na autě

Auto vyrobeno v Genku (Belgie) 12/1999, do provozu v NL 01/2000, dovezeno z NL v 06/2005, na tachometru 99.000.
Rekapitulace oprav za období 07/2005 - 02/2006:

07/2005, stav 101.000
preventivní výměna rozvodového řemene + kladek - 5.000 Kč,
nutná výměna přední poloosy - 7.000 Kč,
filtry, olej, brzdová kapalina cca 2.000,-

11/2005 stav 112.000
výměna kotoučů a obložení na předku 4.000,-
výměna 2+3 dílu výfuku 6.000,-

02/2006
po problémech se zamrzlou naftou výměna filtru, zalapování vstřiků, kontrola žhavení + výměna jedné žhavičky - 2.000,-
oprava rozsypaného startéru 1.400,-

03/2006
bude třeba vyměnit lamelu spojky - na 116.000 km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »