Zavřít recenzi

Seat Ibiza 1.3i

“Spolehlivé (až na ty brzdy) a levné auto, které drží.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 40kw/1.3 
  • Stav km při koupi: 152 000 km 
  • Stav km nyní: 180 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Ibiza je menší a levnější bratr Cordoby. Páté dveře si velmi pochvaluji, neboť tak malý kufr toho opravdu moc nepojme, ale se sklopenými zadními sedačkami je prostoru vcelku dost. Ohledně brzd - se zkušenostmi s Š120 jsem si vypěstoval paranoiu na účinnost brzdového systému. Ihned po koupi této ojeté Ibizy, jsem si nechal vyměnit přední kotouče a destičky. Na základě ujištění v jednom nejmenovaném servisu (se specializací na VW koncern), že zadni bubny jsou v pořádku a účinné, jsem jejich opravu/renovaci odložil na neurčito.

Musím předem říci, že brzdy nijak extra účinné nejsou. Nepochopil jsem, proč (bez absence omezovače brzdného tlaku) brzdy fungují někdy živě a někdy člověk může prošlápnout podlahu a zdá se mu, že jestli něco brzdí, tak na půl. (samozřejmě s příhlédnutím teploty brzd a okolí, vlhka apod.) Po roce jsem zjistil, že do servisu můžu znova, protože opravdu byla vždy jedna ze dvou brzdových destiček sjetá na tolik, že začínala dřít kotouč (druhá ojetá lehce). Jel jsem raději do jiného servisu, kde předchozí ujištění o účinosti zadních bubnů vyvrátili. (...pak jim má člověk věřit). Každopádně po výměně obložení a znova destiček brzdy super. Po dalším půlroce začínám pociťovat výše zmíněný problém s "vadnutím" brzd.

Dalším problémem je koroze. R.V. 94 má plechový zadní spodní spoiler, který doslova trpí absencí zástěrek, takže výsledek je po "oštěrkování" jasný.... Prahy mají stejný problém, protože zástěrky nejsou ani na předních blatnících.....

1.3i má obsah 40kw, což opravdu není mnoho. Aby Ibiza "jela", musí se dost vytáčet, což má za následek větší spotřebu, než by člověk u EFI čekal. Prostě na dálnici např. Felicii "nevemete".... Ale 16V (Cordoba) je prý ucházejícně živá, tak příště uvažiji o Toledu, nebo Cordobě :)

Závady a opravy na autě

Při koupi uražený/prasklý závěs výfukového potrubí hned pod motorem (..a je stále :)

Jinak stav odpovídal naježděným kilometrům.
<
Přejít na standardní verzi stránky »