Zavřít recenzi

Volkswagen Passat TDi

“Jsem z tohoto auta rozpačitý.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1900 TDi 81kW 
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 175 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.2
Auto jsem koupil z Německa od 1. majitele, nikdy nebylo havarované, vzhledově i funkčně ve výborném stavu. Po cca 14 dnech mi odešel do věčných lovišť kompesor klimy - roztrhaly se hliníkové pístky, jiný na vrakovišti stál 4000,- a další 2000,- za náplň a práci. Ačkoliv mě bylo řečeno, že rozvody byly měněny, raději jsem je nechal vyměnit, cca 10000,- vč. práce. Jako další v řadě přestalo fungovat dálkové ovládání v klíčku, nijak jsem to neřešil a otvíral jsem auto klíčkem. Asi na to auto nebylo zvyklé, neboť začal blbnout i zámek řidiče, občas vůbec nezamkl centrálně všechny dveře, ale jen právě ty řidičovi. Začala se ztrácet kapalina z nádobky pro servo - zjistil jsem to ohromným rachotem při vytočení do krajních pozic volantu, mechanik naznal-porucha servořízení, opět vrakáč a výměna řízení. Říkám si snad už nic a ejhle, při volnoběhu začal Pašík vydávat zvonivý zvuk, ale tak zvláštně, že nebylo vlastně poznat odkud, až prakticky náhodou jsem objevil, že to je z katalizátoru. Nechal jsem ho rozpárat, vysypat a opět zavařit. Zvuk zmizel a autu vážně zřetelně narostl výkon.
Věci jako vadné žhaviče, po prudkém brždění ve vodě deformované přední kotoče, opořebovaná spojka a začínající vadná přední náprava - to je věc běžného provozu.

Passat TDi 81 kW je velmi pohodlný, rychlý a úsporný vůz, především vhodný na dlouhé cestování - např. cestu do Chorvatska jsem udělal v plném obsazení za 4.5l nafty na 100 km a běžně jsem po Česku na menší vzdálenosti jezdil do 6 litrů. Podotýkám, že rozhodně ne jako loudal! Méně vhodný se mi již zdá tento vůz, díky docela špatné zadní tuhé nápravě na sportovnější jízdu, prostě je to kočár na delší cesty se skvělým pohodlím pro 5 cestujících.

Ale myslím si, že co se týče německé kvality výroby je pověst vůči skutečnosti docela přehnaná.

Závady a opravy na autě

Kompresor klimatizace zcela zničený, porucha servořízení, deformované kotouče předních brzd, vysypaný katalizátor, špatný startér, vadné žhavící svíčky, porucha dálkového ovládání centrálního zamykání, vadný zámek u řidiče, opotřebená spojka a začínající opotřebení přední nápravy, občas nefunkčí immobiliser.
<
Přejít na standardní verzi stránky »