Zavřít recenzi

Opel Kadett hatchback

“Na začátek ideál.”
  • Rok výroby: 1986 
  • Typ motoru: 1.3 / 13S 
  • Stav km při koupi: 190 000 km 
  • Stav km nyní: 215 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.2
Po rozhodování mezi 120-kou, starým Escortem a Kadettem zvítězil nakonec posledně jmenovaný. Koupil jsem jej na inzerát od solidního člověka, kde sloužil jako rodinný vůz. Byl ve slušném stavu (až na prahy), zaručeně nejlepší nabídka, kterou jsem v té době měl, protože splnil parametrově vše, co jsem očekával (obsah do 1350ccm, 5 dv., 5 qv., hatchback). Velmi mile mne překvapilo, že všechno fungovalo správně, přecejen jsem očekával nějaké drobnosti.

Jízda s ním byla velmi příjemná, na silnici se nechoval záludně a celkem obstojně držel stopu, na čemž mohly mít podíl i sportovní tlumiče. Tuhá zadní náprava ovšem zrovna výhodou není.

Motor 1.3S se ukázal jako velmi vitální, zejména po překročení 3000 rpm hranice táhl velmi slušně (na svůj obsah), i když za zvýšeného hluku. Nešťastná byla rezonanční hranice kolem 2800 rpm, takže se muselo jet mimo tyto otáčky, což mi někdy lezlo mírně na nervy, zejména na 4-ku kolem 90 km/h (do kopce mu přecejen chyběl krouťák).

Motoru jsem dopřával pouze minerální olej 15W40 a dokonce se mi tím podařilo snížit i jeho lehkou spotřebu z cca 3/4 l na 10 kkm prakticky na nulu.
Spotřeba byla taky celkem příznivá, protože při opravdu "lehké noze" se dalo pokořit 6-ti litrovou hranici, ale běžně jsem jezdil do 7 l/100 km.
Výbava byl GL, takže nic v ní nebylo, ani otáčkoměr, který jsem si dodělal sám. Kufr 390 l považuji na to auto za opravdu velký a dokázal toho hodně odvézt, až jsem sám žasnul, co se tam vejde zejména po sklopení zadních sedadel.

Dnes už bych se pro něj nerozhodnul z důvodu nízké pasivní bezpečnosti a značnému stáří, ale s druhým autem jsem značce zůstal věrný i přes různé narážky na kvalitu Opelů, neboť vlastní zkušenost je pro mne cennější než tlachy ostatních. A s novým vozem? Spokojenost ještě větší.

Závady a opravy na autě

Vozidlo na svůj věk a kilometrový proběh mělo pouze maličkosti, jako např. překroucený náhon tachometru, oprava z vrakoviště za 300,-.

Vážnější závadou bylo pouze porouchání rozdělovače, což stálo cca 4000,-, a výměna prasklého chladiče za 2500,-, ale to je po 200 kkm odpustitelné.

Korozi zadních lemů léčil úspěšně předchozí majitel, takže na mě zbyly prahy, které byly načnuté, když jsem je kupoval, ale 2 roky jim daly fest zabrat i přes nástřik spodku Resistinem.

Ještě bych rád upozornil na nevhodné řešení předních brzd, které jednou ročně vyžadovaly vyčištění, aby nezatuhávaly. Trvalo to cca 1/2 hodiny jedna strana i s heverováním, takže banalita.
<
Přejít na standardní verzi stránky »