Hodnocení a zkušenosti s autem
Poté, co přesednu do Škody Octavia I s motorem 1,9 TDi, kterou používám již jen na krátké popojíždění a na jízdy do Prahy a po Praze, mám pocit, jako bych přesednul z kokpitu větroně do tanku Tiger.
Na rozdíl od "traktoru" VW o sobě nedává 80kW motor 1,6HDi slyšet ani při 130 km/h na dálnici. Spotřeba je při této rychlosti v důsledku vyšší stavby a tím i větší čelní ploše sice asi tak o 0,3 l nafty/100 km vyšší, než u Škody Octavia I (tj. cca 6 l/100 km oproti 5,7 l/100 km u Octavie I), avšak při klidné "předpisové" jízdě mimo město je spotřeba srovnatelná, takže např. při poslední delší cestě po jihočeských městech s vypnutou klimatizací naměřil palubní počítač spotřebu 3,9 l/100 km. Právě ten motor tak byl jedním z hlavních důvodů, proč nakonec dostala po zkušebních jízdách přednost 307SW před VW Touranem se 103 kW "traktorem" 2.0 PDi a Opelem Zafira se 110 kW "multijetem" 2.0.
"Budíky" v Peugeotu ukazují zjevně mnohem přesněji, než v Octavii I, takže když v Peugeotu ukázal palubní počítač dojezd 0 km, tak po pár stech metrech nafta opravdu došla, zatímco v Octavii I ukazuje palubní počítač dojezd 0 km již v okamžiku, kdy je v nádrži ještě cca 5 l nafty.
Díky velké prosklené ploše a obrovskému střešnímu oknu je navíc z Peugeotu 307SW skvělý výhled a na tři samostatná sedadla ve druhé řadě (z nichž ty dvě boční lze přemontovat do třetí řady, neb auto je homologováno jako sedmimístné), se vejdou vedle sebe tři dětské sedačky (což bylo při koupi podmínkou). Když je ale třeba odvézt objemnější náklad, není problém demontovat všechna sedadla z druhé řady a z auta se stane dodávka.
A závěr? S přihlédnutím k ceně (i CD měničem po více než dvousettisícové slevě za něco málo přes 500 tis. Kč) a výbavě zahrnující ovládání rádia pod volantem, automatické zapínání světel, dešťový senzor, dvouzónovou klimatizaci atd. zatím spokojenost. Ještě se ale uvidí, co s tím udělá oněch každoročních 50 000 km po českých cestách...