Hodnocení a zkušenosti s autem
Vážení,
naše firma pracuje v oboru zdravotnictví a působí na trhu v České republice 15 roků, od samého počátku změny politického režimu a jsme relativně velice úspěšní. Velkou část práce naší firmy představují servisní jízdy po nemocnicích. Naši technici ujedou v průměru 80.000 km ročně a vozí kolem 100 kp materiálu. Za tímto účelem jsme se rozhodli nakoupit v naší republice velice populární a kvalitní vozy Volkswagen. Prvním vozem byl VW Touran 2,0 TDI Highline. Dále vlastníme Passat 1,9 TDI Highline Executive, Caddy Life 1,9 TDI a v rodině soukromě další Passat 2,5 TDI Highilne.
Očekávali jsme odpovídající užitné vlastnosti a solidní životnost. Naše zkušenosti jsou však naprosto šokující a je to obrovské zklamání. Dodnes máme mimo běžný servis na voze Touran asi 20 záručních oprav a pokaždé je naše vozidlo odstaveno na dlouhou dobu. Závady na vozidle byly vždy závažné a jednání s Import Volkswagen Group s.r.o. naprosto zoufalé a arogantní. Máme důkazy o snaze zfalšovat výsledky diagnostiky. Nedokážeme si vysvětlit, proč velká diagnostika za naší přítomnosti ve firmě, kde jsme vůz zakoupili, odhalila řadu závad a přizvaný technik Volkswagen Import na sjednanou schůzku bez omluvy nedorazil. Byl proveden zápis o závadách a s naším údivem byly nalezeny i nové. Volkswagen Import dále sjednal další diagnostiku už za přítomnosti technika Volkswagen Import a byl proveden zápis a závady nebyly shledány ?!.
Na vše máme záznamy a výkonové parametry vozu motoru (brzda), které vůbec neodpovídají uváděným hodnotám tohoto vozidla. Závady jako výměna řídících jednotek, nefunkčního topení, unikající voda ostřikovačů a chladící kapaliny, výměna přídavného topení, stále signalizující nezapnuté pásy i když na sedadle spolujezdce nikdo nesedí, výměna a nekonečné štolování vačkového hřídele, nesvítící xenony, výměna turbodmychadla, vadné ŘJ stěračů, topení, brzd a ESP atd atd. Do výměny hlavy motoru jsme měli průměrnou spotřebu 9,2 l/ 100 km. Nyní po výměně hlavy motoru je kolem 7,0 l/ 100 km, vozidlo však stále nemá výkon a patřičné zrychlení. Naše firma vlastní 6 vozidel s podobným motorem a Touran je skutečně nejméně povedený.
Tento dopis by měl být stručný, aby byl pro Vás srozumitelný, máme desítky dokladů o opravách a faktury za záruční opravy. S žádným vozem jsme neměli takové problémy, jako s tímto vozem, který se zřejmě absolutně nepovedl. Jsme těžce zklamáni a máme před sebou pravidelnou obměnu vozů ve firmě. Prodejce našeho vozu Touran všechny naše argumenty prakticky uznává, problém je v tom, že Import Volkswagen Group s.r.o. dělá mrtvého brouka a vždy nás nechá čekat řadu dnů až týdnů jako například právě teď. Na našem vozidle se totiž objevila hláška PORUCHA MOTORU – NAVŠTIVTE SERVIS. Tak jsme i učinili a problém nastal při předání vozu, do servisu kdy bylo zjištěno dle servisní knížky, že máme měsíc po záruce. Naše záruka má být ale podle zákona prodloužena po dobu záručních oprav (cca 2 měsíce) a tak byl vyzván Importér VW, který do dnes opět dělá mrtvého brouka. Výsledek je že výměnu klapky motoru za 12.000,- Kč jsme si zaplatili a čekáme opět na vyjádření importéra VW a navrácení peněz. Naše firma si nemůže dovolit odstavit vůz a zaměstnance na řadu dnů.
Každá z asi 20 záručních závad představuje výpadek práce na den, kdy se dostavíme do servisu a odstavení na řadu dalších dnů po dobu opravy. To představuje obrovské finanční ztráty. Očekávali bychom lepší přístup k zákazníkům. Máme podobnou zkušenost s firmou Mercedes. Veškeré tyto problémy však dělá importní zastoupení zde v ČR. Pracovníci německých zastoupení v České republice se chovají naprosto arogantně a neuvědomují si, že mají sloužit ve prospěch zákazníků. Chování servisů a firem v Německu je jiné a řada firem již odmítá spolupracovat s oficiálním zastoupením a servisy v ČR a jezdí do Německa, kde je naprosto jiný přístup a solidní chování.
Obrátili jsme se na Zkušební ústav motorových vozidel, znalce a všichni nám přiznali absolutní oprávněnost našich požadavků. Současně nám sdělili, že nám to v reklamaci k ničemu prakticky nepomůže. Naše firma 24 hodin řeší servisní zásahy a opravy ve zdravotnictví. Potřebujeme pracovat, jezdit a komunikovat s prodejcem, servisem a nikoli importérem trávit čas dohady. Během roku potřebujeme obměnit dva vozy. Jsme naprosto přesvědčeni, že obraz značky VW v České republice znehodnocuje postoj pověřeného importéra, který by potřeboval větší kontrolu ze strany německého výrobce a vlastníka. Naše firma vlastní dále vozy Škoda z koncernu VW, kde je situace zcela jiná. Bohužel v programu Škoda Auto nejsou vozy, které by vyhověly naším potřebám.
Je nám velice líto, že obraz tak kvalitní značky, jako je VW kazí lidé, kteří zastupují tuto firmu v České republice. Naše firma stojí před zásadní otázkou, zda při obměně vozidel neprodáme i ostatní vozy VW, neboť zde v České republice nemáme záruku na udržení provozu bez problémů a zakoupíme si vozidla jiné značky. Je nám to velice líto a předpokládali jsme, že bychom mohli vyřešit náš provoz vozy renomované značky VW.
Docela chápu informace – KOREJSKÁ AUTA OHROŽUJÍ NA TRHU NĚMECKÁ.
Vážení, varuji Vás, kdo chcete jezdit ročně hodně kilometrů před koupí této motokáry (Tourana). S reklamacemi na nadměrnou poruchovost u prodejce ani Importéra neuspějete a budete neustále spravovat a spravovat.