Zavřít recenzi

Mercedes-Benz Sprinter 216 CDI

“Technicky dobré auto s otřesným servisem.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 2700 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 300 200 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.6
Vůz Sprinter 216 CDI je kvalitní výrobek s podle mého názoru vysokými užitnými vlastnostmi. Jiná věc je to, že Mercedes při konstrukci tohoto vozu vůbec nepočítal s tím, že bude řízen člověkem. Volnat má nepřirozenou polohu, kabina je krátká, nikam nelze umístit například lahev s nápojem, schránka ve dveřích je úzká, odkládací poličky v interieru mělké a vysunovací popelník s držákem nápojů, te je horor, nejlépe okamžitě vyhodit. To je takový zdroj pazvuků, že to nelze vyjádřit, byla provedena výměna již 3 x.

Zadní křídlové dveře nemají aretaci a při nakládání ve větru musí dva lidé držet dveře ! Největší zoufalství je servis, který málem vytvořil z našeho vozu trosku. Přes opakované výměny relé žhavení, namísto demontáže svíčky, přes zlomené přední dveře na zvedáku v servisu, neschopnost zjistit vadné ovládání táhel topení a namísto toho výměny termostatu, až po naházení vypitých lahví od piva do vozu při předání v servisu na Chodově.

Servis Mercedes tedy ve všech případech tehdy absolutně nepojmenovatelný slušnými výrazy. Mimo to dlouhé hodiny čekání. Nyní soukromý servis a plná spokojenost s vozem.

Závady a opravy na autě

Vozidlo nemělo v podstatě žádné poruchy, pouze došlo k drobným závadám a běžným opotřebením. Zásadním problémem byl asi způsob dodržení technologické kázně při montáži motoru, nebylo možné vyjmout žhavicí svíčku a bylo třeba demontovat hlavu motoru. S tím byly spojeny další technické problémy.

V 70000 km bylo měněno ložisko kardanu a pochopitelně další díly vyžadující běžnou výměnu, jako brzdové kotouče, destičky apod. Kolem 240000 km došlo k poruše relé řazení automatické převodovky Sprintshift. Ve 295000 bylo nutno vyměnit spojovací tyč a čepy řízení, rovněž byly shledány naprosto opotřebované tlumiče.

Co se týče funkce a životnosti materiálu naprostá spokojenost s předchozím Fordem nesrovnatelné. V současné době je nutné provést úpravy na karoserii, místy narůstá rez.
<
Přejít na standardní verzi stránky »