Hodnocení a zkušenosti s autem
Subjektivně:
Velmi příjené auto a poměrně rychlé auto, vhodne zejména do města, ale dlouhé trasy zvláda také velmi dobře. Vnitřní prostor na první pohled maleho auta je překvapive velký. Moje tří dveřová verze ma ve předu více mista pro nohy než v Octavii.
V zime (tento rok 2005/2006) topilo do cca 5km.
Nechá se dobře vytáčet a pokud se nebojíte mužete zažít i rádoby sportovní jízdu. Nejvyžší kroutící moment je totiž posazený hodně vysoko kolem 5750rpm, takze kdo chce zmizet jako blesk, musi se skoro dotknout cervenýho :-), pokud nevyměknete, tak je to celkem fajn.
Pokud chcete "zavodit" a najit tech uváděných 80hp musíte opět vytáčet, což má samozřejmě vliv na spotřebu. Nestalo se mi však, ye by se spotrřeba přehoupla i v zimě přes 9.0l/100km.
Nemá však smysl zavodit s 1.9TDI, ale takovou 1.4MPI zvladnete vpohodě. Starší diesely do 2. litru a starši benziny do 1.6litru vas budou take těžko dohánet. Novější nad rok 2000 už zaleži na typu.
Z důvodu manuálního sytiče a chybějíčího posilovače řízení nemusí být vhodné pro začínající nejisté řidiče.
Je to sice velmi stare auto, ale jak jsem zminil velmi prijemne.
Objektivně:
Ve verzi RT má elektrice centrál a okna, nemá ABS, nemá posilovač řízení, příprava směsi karburatorem, manuální sytič, elektronické zapalování BOSH.
Denně jezdi cca 100km - nikdy mně nenechalo na holičkách.
Nejrychleji jelo 178km/h měřeno GPS (navilock 338) / 195km/h měřeno tachometrem / 175 km/h měřeno stopkami.
Při vyžších rychlostech (nad 120km/h) nadmíru hlučný motor/výfuk.
Při vyžších otáčkách (v mezích nad 3500 do 4800) nadmíru hlučný motor/výfuk.
Spotřeba:
Cesta Praha-Brno-Praha, max. rychlost 140km/h, trasa 600km, středně hustá doprava:
7.2 l/100km
Cesta Brno-Venezia-Pisa-LIvorno-Folonica:
5.8 l/100km
Cesta Brno-Dubrovnik (do Karlovacu po dalnici, pak pres plitvice a hory):
5.6 l/100km
V lete po meste:
7.5 l/100km
V zime po meste:
8.5 l/100km
Po okreskach trasy nad 20km:
6.5 l/100km