Zavřít recenzi

Peugeot 405 SRI

“Peugeot je Peugeot!”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1894 (1900) benzín 
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 385 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 12 let
  • Průměrná spotřeba: 7-8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.8
Jedná se o typ v elektrické výbavě, dotažený z D po skončení leasingu. Celou dobu mého 12 letého provozu (280 tisíc km) parkování venku před panelákem, s minimální údržbou, s prakticky žádnou preventivní údržbou.

Nadstandardně pohodlné, prostorné, dynamické rodinné auto (s tímto typem motoru), úžasné na dlouhé cesty (ve městě za studena sice spotřeba 9,5 l, ale při zahřátém motoru 8 l, cesty nad 100 km 7 l, na Slovensko jsem jel i za 6 l/100 km! I při rychlosti 130 km na dálnici). Motor je bezkonkurenční "držák" (400 tisíc km bez problémů, maximálně s přetěsněním), ale musí se pochopitelně sledovat a hlídat. Druhým obrovským plusem je karoserie - prakticky nerezne. Určité výhrady lze mít k elektronice - pokud nemusíte, platí u francouzských aut nemýt motor! Vzdušná vhlkost se dostane do elektroniky a stejně skončíte v autorizovaném servisu na odoxidování kontaktů v "počítači".
Další určitou výhradou je podvozek, ale zde záleží na způsobu provozu, používám ho často spíše jako SUV a tak je nutno každý rok do podvozku něco investovat.

Po pěti letech stáří vozidla se již nevyplatí lézt do autorizovaného servisu - jen vyměňují celé bloky originálních náhradních dílů, minimální technické zkušenosti, ne zcela korektní chování. Vybrat si menší osvědčenou soukromou dílnu - objednávají levnější díly z velkoskladů v Praze - často dodání do dvou dnů, práce za 1/2 až 2/3 cenu.

Hluk v kabině: do rychlosti cca 110 km/h skvělé, poté rychle stoupne hladina hluku (ne již příjemné pouštění muziky), ale nadále již hluk nevzrůstá, stejný i při 180 km/h.

Větrání, topení: topí to rychle (začne již po 1 km jízdy), ale pravdou je, že ventilace zarosených oken není příliš dokonalá - v tom recenze nelžou.

Po 350 tisísích km provozu již zákonitě narůstají drobné závady, po 400 tisících km již lze uvažovat o výměně.

I přes výše prezentované nedostatky skvělé nadstandardní auto!

Závady a opravy na autě

Ano. Standardní u tohoto typu vozu (koupeno ojeté po 4 letech provozu):

Zhruba po 160-180 tisících km provozu začne vyšší spotřeba oleje v motoru (do té doby téměř ani kapka) - nové těsnění ventilů (cca 3000,- Kč) - údajně standardní závada tohoto typu vozu.

Zhruba po 180-200 tisících km provozu zareznou ložiska v zadní nápravě - pérování (ne v kolech!) - pronikne tam voda (výměna cca 20 tisíc Kč, v akci i za 15 tisíc Kč) - údajně standardní závada u tohoto typu vozu. Zvukově se to projevuje "vrzáním" až pocitem trhání plechu, myslíte si, že to jsou tlumiče, ale ouha.

Tlumiče výfuku (2 a 3 část) odchází za cca 2-4 roky podle způsobu provozu (v autorizovaném servisu 13000,- Kč, sami si ho koupíte a do 20 minut vyměníte za 7000,- Kč, známý v neznačkovém servisu to dokázal i s výměnou do 4000,- Kč)

U zadních brzdových třmenů (kotouče i vzadu!) zcela nešťastně řešeno uchycení ruční brzdy - seshora, na těsnění zatéká voda, v cca 300 tisících km ve své podstatě již nefunkční ruční brzda (autoservis to řeší prostou výměnou celého třemenu jeden za 8000,- Kč, lze najít i blázny, kteří to úspěšně repasují - lze to rozebrat a koupit nové těsnění, ale na dlouho to nepomůže) - údajně standardní nemoc této značky.

Výměna vodní pumpy v cca 200 tisících km - moc utažený klínový řemen. Od té doby klid.

Zadřená kladka u rozvodového řemene v cca 300 tisících km - naštěstí všimnuto včas.

Výměna uhlíků a následný repas alternátoru v cca 350 tisících km.

V 350 tisících km již řada nutných doladění a oprav - prorezlé benzínové trubky (výměna za gumové), repasáž poloos (lze opakovaně za třetinu ceny), výměna benzínového čerpadla, ložiska kol, tlumiče a další.
<
Přejít na standardní verzi stránky »