Hodnocení a zkušenosti s autem
Jedná se o typ v elektrické výbavě, dotažený z D po skončení leasingu. Celou dobu mého 12 letého provozu (280 tisíc km) parkování venku před panelákem, s minimální údržbou, s prakticky žádnou preventivní údržbou.
Nadstandardně pohodlné, prostorné, dynamické rodinné auto (s tímto typem motoru), úžasné na dlouhé cesty (ve městě za studena sice spotřeba 9,5 l, ale při zahřátém motoru 8 l, cesty nad 100 km 7 l, na Slovensko jsem jel i za 6 l/100 km! I při rychlosti 130 km na dálnici). Motor je bezkonkurenční "držák" (400 tisíc km bez problémů, maximálně s přetěsněním), ale musí se pochopitelně sledovat a hlídat. Druhým obrovským plusem je karoserie - prakticky nerezne. Určité výhrady lze mít k elektronice - pokud nemusíte, platí u francouzských aut nemýt motor! Vzdušná vhlkost se dostane do elektroniky a stejně skončíte v autorizovaném servisu na odoxidování kontaktů v "počítači".
Další určitou výhradou je podvozek, ale zde záleží na způsobu provozu, používám ho často spíše jako SUV a tak je nutno každý rok do podvozku něco investovat.
Po pěti letech stáří vozidla se již nevyplatí lézt do autorizovaného servisu - jen vyměňují celé bloky originálních náhradních dílů, minimální technické zkušenosti, ne zcela korektní chování. Vybrat si menší osvědčenou soukromou dílnu - objednávají levnější díly z velkoskladů v Praze - často dodání do dvou dnů, práce za 1/2 až 2/3 cenu.
Hluk v kabině: do rychlosti cca 110 km/h skvělé, poté rychle stoupne hladina hluku (ne již příjemné pouštění muziky), ale nadále již hluk nevzrůstá, stejný i při 180 km/h.
Větrání, topení: topí to rychle (začne již po 1 km jízdy), ale pravdou je, že ventilace zarosených oken není příliš dokonalá - v tom recenze nelžou.
Po 350 tisísích km provozu již zákonitě narůstají drobné závady, po 400 tisících km již lze uvažovat o výměně.
I přes výše prezentované nedostatky skvělé nadstandardní auto!