Zavřít recenzi

Citroën Xantia 2,1 TurboD, 5dv.

“Kdo se s Xantií jednou sveze, dobrovolně do Oktávky nepřeleze :-)).”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 2,1 TurboD 80kW 
  • Stav km při koupi: 114 000 km 
  • Stav km nyní: 142 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Prostorné, spolehlivé a hlavně báječně pohodlné auto.

Jízdní vlastnosti má díky hydraulice, silnému motoru a pořádným brzdám občas až neuvěřitelné - ani při značně ostré jízdě to prakticky nejde utrhnout od (suché) silnice (Michelin Energy 15/205/60 :-) ) - takže pocit bezpečí a 100% kontroly nad autem v jakékoliv situaci.

Kultivovaný motor s dobrým tahem už od nízkých otáček a rozumnou spotřebou většinou do 7 litrů při běžném provozu a 5,5 při dálkách do Chorvatska (2 lidi + bagáž). Občas teda řídící jednotka přemýšlí o chvilku déle než by bylo ideální, ale výsledkem je již výše zmiňovaná spotřeba, takže tahle připomínka je spíš jenom tak z principu abych si apoň na něco postěžoval. Vlastně ještě jednu malou mušku bych "vytknul" - do určitého typu zatáčky nebo křižovatky občas mírně vadí ve výhledu levý přední sloupek, takže je nutné kousek vystrčit hlavu.

No každopádně to jsou ale takové drobotiny, které rozhodně nemůzou pokazit požitek z jízdy v tomhle výborném autě. Až tohle prodám, půjdu s největší pravděpodobností zase do Xantie (řekněme tak r.v. 2000 s HDi 80kW).

Závady a opravy na autě

Zatím bez nějakých "velkých" poruch a to i navzdory tomu, že auták má najeto dost přes 200tkm (trochu jsem si naběhnul v autobazaru na stočený tachometr o stovku (!!) ... :-) , ale to vím až teď po dvou letech ježdění).

Jinak v průběhu používání :

Výměna chladiče - 7 000,-.

Výměna čidla tlaku LMH na čerpadle - 4 000,- (v servisu dlouho hledali).

Oprava zatuhlého sloupku řízení - zadarmo, vlastnoručně.

Rozvoďák + kladka - 7 000,-.

Dofouknutí hydrokoulí 1 200,- a výměna centrální na regulátoru (2 000,-).

Teď tomu začíná prosakovat řízení a asi je načaté ložisko na hydraulickém čerpadle, takže autíčko bude muset z domu (bohužel). Nicméně při těch kilometrech co má za sebou, klobouk dolů, jiná plechovka by se už sotva udržela na silnici... , a tohle je pořád dost v pohodě.
<
Přejít na standardní verzi stránky »