Škoda Octavia 1.8 20V SLX
“Jako vstup MB do střední třídy dobré ... jako auto (navíc z dnešního hlediska) už méně.”
- Rok výroby: 1997
- Typ motoru: 1.8/20V
- Stav km při koupi: 135 000 km
- Stav km nyní: 150 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
21 měs.
- Průměrná spotřeba: 11 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Řeknu to takto: věděl sem že kupuji auto, věděl sem že ho budu muset dát s něčím do servisu, ale pokud se mi za 15 000 km za rok a půl většinou po městě podělá snad všechno, co v tom autě je a některé věci nevydrží ani spravené ani týden (a to není snad chyba servisu, protože ty stabilizátory byli ve měněny ve třech) je to napováženou.
Co se jízních vlastností týče jsou dobré, akustický hluk je pověstný, cestování nad 120 je tvrdé, nad 140 je to peklo, po tom co sem nazul Pirreli P7 205/55 R16 se aspon stišil hluk od kol a silnice.
Spotřeba je nehorázná, po městě za 11 až 13, na dálnici při 160 11l, při 170 12l pak to jde exponenciální řadou :))
Beru to tak, že to auto je už 9let starý, takže nepředpokládám, že tento model, ještě někdy bude kupovat, ale i tak, dal sem za něj 170k a za rok a půl a ujetí 15 000km mě stálo cca 40L jen na servisech a vypadá, že to je auto neopravitelné :))
Závady a opravy na autě
Aktuálně se auto sype jako čínská motorka, opraví se jedna věc v tom okamžiku se vysype jiná, to je jeden z důvodů přoč jak se říká škoda - simply never ... ale popořádku, začlo to vysypanou vodní pumpou (prasklé to bakelitové kolečko s lopatkami - což kamarád mechanik glosoval, že za svoji kariéru u jiných aut ještě neviděl), po dalším 1 000 km následovala výměna rozvodů.
Následně se rozvrzali silentbloky stabilizátoru -> výměna. Pak se přepálila přepážka v tlumičí výfuku, takže auto začlo nádherně rezonovat při 1800 ot, výměna tohoto dílu akusticky pomohla, ale jen pokud se ujede vzdálenost větší než 500m, do té doby to má tanungový brum :)) po půlroce provozu se opět rozvrzali stabilizátory, dal sem vyměnit všechny co na voze snad sou, ticho vydrželo 5 dnů !!!
Na řadu přišla přední ložiska, okamžitě po jejich výměně začli klepat tlumiče ... to už sem začal být nervózní.
Poslední závadou je nereagující čidlo ABS, které je podle přeměření dobré a ABS spouští kdy ho napadne, čistým střihem prošla západka zámku víka nádrže a také katalizátor je už zřejmě ko, protože rezonuje.