Hodnocení a zkušenosti s autem
Co se týče Favorita, v době kdy poprvé vyjel tehdy ještě na Československé silnice musel vyvolat pozdvižení.
Naprosto přelomová karoserie spolu s jinými jízdními vlatnostmi přitahovalo jistě pozornost.
Boužel když se člověk podívá na auta, které se v té době vyráběly v zahraničí, pochopí, že jsme byli opravdu dost pozadu.
Na tomhle autě oceňuji páté dveře (když zrovna nezamrzne nebo se nezasekne zámek kufru), docela solidní výhled z auta, od r.v. 93 už "hezčí" interiér, dveře palubovka+budíky.
Veškeré díly vyjdou celkem levně, i když např. takový startér stojí na vrakovišti cca 800kč. To už se vyplatí koupit nový neznačkový za 1200kč....ale i to ještě ujde.
Co se týče toho co jsem měl já- začalo to elektrikou, pokračovalo zlomenou poloosou když jsem v rychlosti cca 30-40km/h najel do díry, přes chrchlající uřvaný motor ,který byl věčne pod olejem. Když začal prskat olej z výfuku, začínal jsem uvažovat o tom že ho pustím z útesu a když jsem z jistil jak vypadá podvozek ,raději jsem se ho zbavil.
Pravdou je, že koupit auto o které se majitel staral a je v dobrém stavu (vzhledem ke stáří) je kumšt, ale jakmile se člověku při koupi něco nezdá, tak raději ruce pryč, nebo drze smlouvat cenu. To se pak připravte, že se vám auto může proměnit v parádní kasičku.
Velkou chybou je karoserie ,která je opravdu snad z lisovaných plechovek. Tak tenký plech bez antikorozní ochrany prostě stojí za prd, hnije vám to před očima, takže karoserii je potřeba se věnovat více.
Co se týče mě, už jsem si s Fávem "užil" ,a víckrát ho nechci. Ale musím dát za pravdu těm ,kteří si ho pořídí kvůli nízké pořizovací ceně (od 10-40tis.) Taky je vhodné pro začínající řidiče. Já si pořídil novější a nemůžu srovnávat. A zbožňuju takové frajírky ,kteří si koupí shnilého favorita ,díry v karoserii přelepí tzv. "tuningovýma" nálepkama, stáhnou okna,a projížděj třicítkou po městě s nosem nahoru.
Jinak je to dobrý auto, ale jen když se nesype. A takových dneska už moc není....