Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto (nebo spíš sřelu typu země-země) jsme si byli s otcem půjčit na testovacích jízdách BMW.
Co se týče vzhledu současné pětky, tak si asi většina zvykla. Stejné je to při rozhodování o tom, jestli BMW nebo něco jiného...
Auto mělo M-packet, se kterým vypadá sice uhlazeně, ale nádherně dynamicky. Kola byla 18" na tusim Bridgestonech.
Co se týče tužšího podvozku, mohu porovnat s e39 na šestnáctkách. Vyhrává o něco novější model. Rázy se přenášejí jen decentně, stejně jsem ale při každém vlítnutí do obřéch pozimních kráterů na našich vozovkách (no spíš tankodromech) trpěl.
Jinak se dá jízdním vlastnostem těžko něco vytknout. Auto jede jako po kolejích, ale ne ve stylu Subaru. Neříkám hůř, ale jinak (nečekaně).
Brzdy naštestí brzdí výborně, ale to je k přežití každé jízdy nezbytnost. To, že jsou na předku snad 16-ti palcové kotouče nepřekvapí. Ale když se podíváte dozadu, tak tam jsou snad stejně velké.
Auto bylo vybaveno novým osmiválcem. Osobně nechápu význam dvou osmiválců ( 4 a 5l) misto staršího 4,5. Vzhledem k téměř 400 koním nevydím jediný důvod proč chtít M5. 550i stoji 2 miliony (to bolí), ale M5 2,8.
Největší slabinou auta byla paradoxně jeho sekvenční převodovka. Na krátkou jedničku při popojíždění škube jako byste u jiného auta šlapali na plyn a na brzdu v krátkých intervalech. Odstupňování se mi také nejeví nejideálnější. Propast mezi 2. a 3. stupněm je velká.
Mezi námi, pětilitr je tak nabitý testosteronem, že by konstruktéři mohli klidně převodovku z auta vyndat a zrychlení na 200 by možná kleslo o pár desetin (silně pochybuji).
A co jízda? Nepatřím mezi jedince, kteří si musí v autě neustále něco dokazovat a dokonce jezdím docela opatrně. 550i je bohužel jedním z mála aut, ve kterém musí i sebeukázněnější řidič jezdit jak nepříčetný idiot.
Na dálnici se výkon dý na okamžik uplatnit. Na okresce máte ale plné ruce práce auto na silnici udržet. Dávat do auta takového kalibru vypínatelný stabilizační systém je docela nezodpovědné. Ale na druhou stranu připravit řidiče o možnost urvat zadek je také zločin.
A co říci závěrem? Že to auto je až moc dokonalé, abyste uvěřili, že je to pravda. A rozhodně auto nezkoušet pokud nevlastníte nic menšího než Audi S6, S8, M5, M3, 911 a spol.
Obavám se, že byste byli nuceni přestat používat svoje auto a nezbylo by vám nic jiného, než se utopit ve vlastnich slzách, což teď čeká mě.