Zavřít recenzi

Audi A8 4,0 Tdi

“Velké, reprezentativní, pohodlné a po čertech rychlé auto....ale po 1. 7. to bude o papíry:-).”
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 4,0 turbo diesel 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 75 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.2
Velký a pohodlný vůz, dostatečně rychlý na všech površích.
Jen na okreskách subjektivní pocit, že se člověk nevejde, ale zatím jsem se vždycky vešel:-), jen ty vytřeštěné oči řidičů z protisměru...

Oproti starší A6 méně komunikativní řízení (elektropneumatické odpružení) a větší rozměry, A6 ka byla na sněhu a ledu větší dravec, ale pohodlí je nesrovnatelné. Něco dělá i celohliník, auto je na své rozměry lehké.

Akcelerace dobrá až skvělá, když to lupnu na S-mód (což dělám opravdu zřídka) tlačím na křižovatkách motorkáře před sebou, oproti 4,2 benzín o něco línější při rozjezdu, ale naopak o moc lepší kolem 80-100 Km/h na předjíždění. V kopcích k neutahání, na tempomatu se dá jet třeba D1 včetně všech stoupaček i hodně přes 200, ale to by tu dálnici museli zavřít....
V zatáčkách stabilní, průjezd je vždy podstatně rychlejší než "konkurence"Jen ten diesel dělá těžší předek, ale na to se dá zvyknout. Naklánění minimální, funguje nastavování světlé výšky, ale subjektivně zásadní změnu nepociťuji (nebo to beru jako samozřejmost). V ostrých zatáčkách se mi jeví jako nedotáčivé, ale snese i ostré korekce volantem.

Brzdy prostě vynikající, chlazené kotouče vpředu i vzadu udělají své, destičky jsem měnil po cca 60 tis.

Spotřeba dlouhodobá kolem 10l/100km, ale při jiízdě +- podle předpisů se dá dostat hluboko pod 9. Dojezd na natankování 800-900 km, dálková trasa na slušných komunikacích při plynulé jízdě kolem 8,5. Při 200 na dálnici se dá jet kolem 11-12.

Závady a opravy na autě

Zatím bez závad.
<
Přejít na standardní verzi stránky »