Hodnocení a zkušenosti s autem
S tímto autem jsem mél nedávno příležitost trochu pojezdit, ale úplně mě nadchlo. Je to auto, ktreré más srdce:-)
Když jsme se rozhodovali v roce 2002 co koupit za auto, tak jsem měl 307 za předražené auto. Navíc se mi trend vysokých splasklých aut (podobně jako Corola) nelíbil. A tak jsme peugeota hned u katalogu zavrhli a koupili mazdu 323. Ted jsem měl šanci se projet s 5 let starým a musím říct, že mě velice překvapil. Dokonce jsme si ho za tu chvilku i přes nějaké mouchy zamilovali.
Výhoda 1) Diselový motor je uvnitř velmi dobře odhlučněn, lépe než v oktávce1,
Sice neměl takový tah jako v oktávce, ikdyž papírově měl stejné hodnoty- 66kW a kolem 260 Nm. (Možná bylo načaté turbo, nebo váha- nevím nejezdil jsem s autem od začátku), Čekal bych dravější průběh.
Každopádně ve srovnáním s benzinovýma 1.6 kama člověk jezdí průměrně mnohem rychleji :-) a bez řazení
Ve 120 km/h otáčky 2600 - paráda, oproti 3600 u 1,6. Člověk méně vnímá rychlost.
Jedině při předjíždění u vyších rychlostí najednou nemá disel víc co nabídnout - a podřazením si nepomůžete.
2) Podvozek je super
I pro delší jízdu je auto velice pohodlné. A přeso se v zatáčkách nenaklání a chová se velmi dobrě. To jsem při té výšce auta opravdu neočekával, není tvrdý a přesto se nenaklání. Naše mazda je třeba až moc tvrdá pro mě.
Nevím jak je to ze spolehlivostí tohoto vozu, protože má i hodně blbin (evropské auto). Každopádně se dá jinak říct, že je to vyjimečně povedené auto, které vás i přes kompaktní rozměry posune v kvalitě cestování o třídu výš. (odhlučnění, interiér, podvozek a stálých 260 Nm ).
Konkurenti:
Oktávka1-Mohutná, velký kufr, také jistý a pohodlný podvozek. Mazda 323- sportovní, tvrdší, jednoduchá, spolehlivá, prostorná uvnitř.