Zavřít recenzi

Škoda Favorit

“Slušné auto za slušné peníze.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 1,3 40 kw 
  • Stav km při koupi: 66 500 km 
  • Stav km nyní: 76 700 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 6.0
Favorita jsem koupil od dědova souseda. Zdál se to být velmi dobrý kup. Ročník 94, uveden do provozu 4/95, garážovaný, absolutně bez koroze, stříkané dutiny. Najeto jen 66tkm, zachovalý lak. Motoricky jsem "relativně" spokojen. Motor je spolehlivý, dá se jezdit i se slušnou spotřebou, výkon odpovídá. Zklamáním pro mě byla první delší cesta po dálnici (cca 700 km tam a zpět), kdy jsem autu poprvé "přikuřil". Z hlediska hluku a cestovní pohody je ideálních 110, 120 je ještě slušně ovladatelných. Nad tyto rychlosti je to už spíše plavba(hlavně kvůli rozbitému podvozku) se strašným řevem, ale motor zvládne i 150. Nemilým překvapením, však pro mě bylo, že po této jízdě jsem zaregistroval úbytek oleje. A toto zjištění platí. Při normálním jízdním režimu olej neubývá, ale při dálkových náročných jízdách ubude tak 3 deci na 1tkm. Plánuju s tím cestu k moři, tak uvidíme.

Řídil jsem i jiné favority. Modernizované ročníky 93 a 94 jsou o moc lepší než starší modely. Karburátorové motory jsou trošku silnější, ale já bych neměnil. Nastartuju na poprvé i při - 28.

Pokud uvažujete o koupi tohoto přibližovadla doporučuju vybírat a nic neuspěchat.

Závady a opravy na autě

Závady na motoru jsem neměl doposud žádné.

Postupně jsem měnil přední i zadní brzdy, silentbloky, manžety aj.. Při cestě na zimní dovolenou mi odešel levý kloub hřídele. Auto bylo takřka neřiditelné. Oprava stála 1000 kč a to jen proto, že neměli originální díl. Během následujících měsíců odešel i pravý kloub. Po zimně se postupně rozsypala celá přední náprava. Vůle vykazuje takřka vše. Na podzim plánuji generálku celé přední nápravy.

Jinak se v zimně vyskytla celá řada drobných, ale nepříjemných závad. Jako zamrzlé dveře, nefunkční zámek volantu, občas nefungovalo topení na druhý stupeň. Teď mi nesvítí zpátečky, žárovky i pojistky jsou ok. Nevím kde je zrada.

S oteplením některé závady odešly samy, ale jiné přišly. Začala mi vrzat neskutečným způsobem řadící páka. Nechápu čím to je. Čím víc je teplo, tím víc vrže.
<
Přejít na standardní verzi stránky »