Škoda Favorit
“Slušné auto za slušné peníze.”
- Rok výroby: 1994
- Typ motoru: 1,3 40 kw
- Stav km při koupi: 66 500 km
- Stav km nyní: 76 700 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
10 měs.
- Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Favorita jsem koupil od dědova souseda. Zdál se to být velmi dobrý kup. Ročník 94, uveden do provozu 4/95, garážovaný, absolutně bez koroze, stříkané dutiny. Najeto jen 66tkm, zachovalý lak. Motoricky jsem "relativně" spokojen. Motor je spolehlivý, dá se jezdit i se slušnou spotřebou, výkon odpovídá. Zklamáním pro mě byla první delší cesta po dálnici (cca 700 km tam a zpět), kdy jsem autu poprvé "přikuřil". Z hlediska hluku a cestovní pohody je ideálních 110, 120 je ještě slušně ovladatelných. Nad tyto rychlosti je to už spíše plavba(hlavně kvůli rozbitému podvozku) se strašným řevem, ale motor zvládne i 150. Nemilým překvapením, však pro mě bylo, že po této jízdě jsem zaregistroval úbytek oleje. A toto zjištění platí. Při normálním jízdním režimu olej neubývá, ale při dálkových náročných jízdách ubude tak 3 deci na 1tkm. Plánuju s tím cestu k moři, tak uvidíme.
Řídil jsem i jiné favority. Modernizované ročníky 93 a 94 jsou o moc lepší než starší modely. Karburátorové motory jsou trošku silnější, ale já bych neměnil. Nastartuju na poprvé i při - 28.
Pokud uvažujete o koupi tohoto přibližovadla doporučuju vybírat a nic neuspěchat.
Závady a opravy na autě
Závady na motoru jsem neměl doposud žádné.
Postupně jsem měnil přední i zadní brzdy, silentbloky, manžety aj.. Při cestě na zimní dovolenou mi odešel levý kloub hřídele. Auto bylo takřka neřiditelné. Oprava stála 1000 kč a to jen proto, že neměli originální díl. Během následujících měsíců odešel i pravý kloub. Po zimně se postupně rozsypala celá přední náprava. Vůle vykazuje takřka vše. Na podzim plánuji generálku celé přední nápravy.
Jinak se v zimně vyskytla celá řada drobných, ale nepříjemných závad. Jako zamrzlé dveře, nefunkční zámek volantu, občas nefungovalo topení na druhý stupeň. Teď mi nesvítí zpátečky, žárovky i pojistky jsou ok. Nevím kde je zrada.
S oteplením některé závady odešly samy, ale jiné přišly. Začala mi vrzat neskutečným způsobem řadící páka. Nechápu čím to je. Čím víc je teplo, tím víc vrže.