Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval v roce 1992, bylo dovezené z Holandska. Od začátku trochu hůře chytalo za studena, musel jsem najít techniku, jak na něj. Onen "známý" mechanik mě mírně oblbnul, protože tvrdil, že jde o motor se vstřikováním a namísto toho tam byl klasicky karburátor - kvůli tomu to startování. Problém u Peugeotu 90. let byla totální variabilita výroby, kdy se pomalu každého půl roku měnily součástky ve výrobě. Proto shánění náhradních dílů je hodně o přesnosti a pečlivosti. Auto mi ukradli celkem 4x, pokaždé se našlo (měl jsem tam tajný vypínač na zapalování). Pak ale shánět volant (přeřízli ho kvůli sundání bezpečnostní tyče) přesně podle měsíce a roku výroby byl oříšek na 3 týdny.
Za těch 13 let, co jsem ho měl, jsem najezdil přes spousty kilometrů, především dálky a taky hodně cest po městě. Ač se potom do rodiny dokupovala další auta, 405 měla své čestné místo v garáži, protože se podílela na začátcích našeho podnikání. Za ta léta se vyměnilo bezpočet brzdových destiček, litrů oleje, filtrů, kuláků, stabilizátorů a dalších. Dělala se repase vlečné zadní nápravy a 3x rozvody. Celkem 4 výfuky.
Auto už nemám, prodal jsem ho za pár šupů před pár týdny a málem jsem u toho brečel. Ačkoli jsem Peugeot během těch let už nikdy nekoupil, na 405 nikdy nezapomenu, protože i přes slabší motor dojela úplně všude, nikdy mě nenechala stát a nikdy si pořádně nestěžovala na kolikrát krušné provozní podmínky. Její pohodlí bylo po přesednutí ze škodovek nezapomenutelné, jízda byla plavná, přesto však relativně stabilní a na svou dobu mělo auto zcela nadčasový design. I nedávno, když jsem vůz umyl, naleštil a vypulíroval, vypadala 405 pořád k světu, že mi úplně rvalo srdce ji prodat.
Pokud někdy budete kupovat 405ku, nebojte se jí. Servis má relativně levný, spoustu dílů seženete na vrakovišti a když koupíte zachovalý kousek, udělá vám ještě pořádnou službu.