Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1,4 mpi 50 kw

“Než tříválec raději šestnáctiventil.”
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 1,4 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 82 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 7.4
Fabii sice nemám, ale měl jsem možnost řídit pár kousků: 1,2 htp, 1,4 mpi 44 i 50 kw. 1,4 16v 55 i 74 kw, a vezl jsem se i v SDI. Fabii osobně považuji za pořádný kus auta, působí na mě velmi solidně. Pravda je, že první ročníky se potýkají z řadou drobností, především ty stabilizátory jsou do roku 03 nebo 04 problém takřka všech aut. Pak změnili dodavatele. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, podvozek je pohodlný, ale zároveň drží dobře stopu. Zklamáním jsou pro mě motory. Jednoduše řečeno jsou slabé. Takové punto 1,2 8v 44 kw je papírově na úrovni slabšího 16ti ventilu. V reálu na něj sice nemá, ale s 1,4 mpi si to směle rozdá o 1.2 htp nemluvím, navíc ta spotřeba. Známý má s 1,4 mpi 50kw průměr do chorvatska 13 litrů. Benál ho stojí skoro víc jak ubytování pro celou family. Pravda jezdí sice plní a s kufrem na střeše, ale 13 litrů???

Osobně považuji za nejlepší volbu kombik s slabším 16ti ventilem 55kw. Řídil jsem i ten silnější 74 kw a vůbec se mi nelíbil. Do třech tisíc se mu vůbec nechce, pořádně zatáhne až od tří nahoru, což není dobré na spotřebu. 55kw 16ti ventil má vyrovnanější zátah a je pružnější už od spoda. Výkon se mi jeví dostatečný a dá se s ním jezdit úsporněji než třeba s mpi.

Všeobecně mě vadí politika VW. Nechápu proč si myslí, že lidé budou dávat přednost třívalcovým dvanáctistovkám, které mají nejnižší výkon v porovnání s celou konkurencí, když ital, francouz či rumun nabídnou auta mnohem výkonnější. Taky mi vadí velký cenový skok mezi 1,2 htp a šestnáctiventily.

Závady a opravy na autě

Píšu tady o autě známého, takže co vím těch závad už měl dost, ale v případě jeho jízdního stylu mě to nepřekvapuje.

Dvakrát už měnil stabilizátory, dále rozvody, dvakrát brzdové destičky.

A občas mu svítí nějaké červené kontrolky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »