Zavřít recenzi

Wartburg 353 W, Limousine i Tourist

“Byl to spolehlivý, nenáročný vůz na špatné cesty.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1984 
  • Typ motoru: 992 dvoutakt 
  • Stav km při koupi: 11 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.0
Motor: Náchylný na seřízení a směs. Spolehlivý držák.

Spotřeba: Při rozumné jízdě s využitím volnoběžky spotřeba do 8,5 litrů.

Převodovka: Vynikající volnoběžka. Možnost řazení bez spojky. Pouze háklivá na studený olej. To je potřebné ji vyřadit z provozu a zapojit po ujetí cca. 5 - 10 km dle venkovní teploty - po ohřátí oleje. Pak ji není nutno opravovat.

Karoserie: Neuvěřitelně prostorná, zvláště v provedení Tourist. Bez problémů jsem se s Wartburgy Tourist 3x stěhoval bez použití stěhovacích vozů. Topení však na vyhřátí velkého prostoru bylo nedostatečné.

Podvozek: Dobré jízdní vlastnosti na tehdejší dobu. Rám dělal své. Byl to vůz na špatné cesty. Kdo pamatuje dálnice v NDR, pak pochopí konstrukci Wartburga.

Prostorný vůz na špatné cesty.

Závady a opravy na autě

Málo, dvoutakt je citlivý na seřízené zapalování a poměr palivové směsi benzin-olej.
Zapalování lze snadno seřídit měrkou ve válci. Míchá li si olej s benzinem řidič sám, není potřebná oprava motoru ani po 85 000 km, kdy jsem vůz prodával.

Ojedinělá porucha zadního ložiska převodovky, lze ale opravit bez vyjmutí z vozu!! po odstranění krytky ložiska.

Brzy opotřebovaná ložiska kol. Opět snadná výměna i na ulici.

Ne zcela kvalitní pryžové uložení motoru a s tím související nutnost seřizování řazení při změně polohy pohonné jednotky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »