Zavřít recenzi

Škoda 440 Spartak

“V té době odpovídající vůz na tehdejší cesty.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1956 
  • Typ motoru: 1100 
  • Stav km při koupi: 10 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 16 let
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 6.6
Motor: 1100 OHV 40 koní. Tříložiskový motor pocházejíci ze Škoda Rapid. Byl ale kultivován dále a jeho základ byl ještě ve favoritu. Jednoduchý, spolehlivý karburátorový motor. Generální oprava motoru se provedla v 215 000 km! A to ještě proto, že se prováděla celková oprava karoserie. Spotřeba 7,5 litrů/100 km. Na tehdejší dobu přiměřený výkon z obsahu.

Převodovka: Klasická 4 rychlostní se synchronizací pouze 3. a 4. stupně. Ta ale brzy přestala dobře plnit svoji funkci. Bez meziplynu a 2x vyšlápnuté spojky se nedalo řádně zařadit. Rád na to vzpomínám.

Podvozek: Páteřový rozvidlený rám. Třecí tlumiče vpředu byly věčné. Bolestí byla listová pera. Jejich spotřeba byla velká.

Karoserie: Dvoudveřová typ tudor, místa příliš nebylo. Kufr s rezervním kolem na dně ( Octavie měly kolo na držáku pod víkem a tím špatně využitelný prostor ) přiměřený. Jen víko bylo poměrně úzké. Pohodlí je již v názvu vozu. Malé. V zimě nedostatečné topení, řidič leckdy jel s dekou přes nohy.

Vůz na špatné cesty. Technické řešení odpovídalo době. Vůz byl otce, ale najezdil jsem s ním mnoho kilometrů.

Závady a opravy na autě

Vzhledem k proběhu kilometrů mnoho. Stálý problém - praskání příčných listových per. Rychlé opotřebení šnekového řízení. Rezavění karoserie, přestože se tenkrát nesolilo.
<
Přejít na standardní verzi stránky »