Zavřít recenzi

Citroën Xantia Break 2.0 Turbo CT

“Jedinečné.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 2.0 108 kW 
  • Stav km při koupi: 123 000 km 
  • Stav km nyní: 130 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Neskutečně nádherný, prostorný a bytelný automobil, který dokáže i na svůj 10 letý věk strčit do kapsy leckteré novější vozidlo. Královský prostor pro všechny pasažéry, tichý a kultivovaný motor, o kterém víte pouze když jej prošlápnete. Ve vozidle uslyšíte spíše hučení z venku, než zvuk motoru. Až na malé klepání v zadní části vozu (zřejmě něco uvolněného v zadních dveřích), v autě vše drží, nevrže a vše je dokonale slícováno. Pokud seženete verzi Exclusive s koženými sedačkami, potom se opravdu jedná o posezení jako ve štábním vozidle.

U verze 2.0 Turbo CT je potřeba počítat se zvýšenou spotřebou, pokud jezdíte po městě jako já. Než rozjedete 1800 kg, tak si auto s tímto motorem něco vezme. Pokud vám pohled na snižující se ručičku u palivové nádrže dělá zle jako mně, tento vůz si nikdy nepořizujte. Při velmi klidné jízdě ve městě se nedostanete se spotřebou pod 11 litrů. Mimo město je možné jet kolem 9 litrů. Toto je jediný důvod, proč se moje Xantuška u mně už dlouho neohřeje a brzy jí vystřídá dieselová verze.

Jinak mohu Citroen Xantii jako ojetinu vřele doporučit. Záleží samozřejmě na kuse, na který narazíte a na to, jak se o ní její majitel staral. Ale za cenu kolem 70 - 150 000,- (dle verze a ročníku) neseženete pohodlnější automobil. Samotnou kapitolou je hydroaktivní pérování. Pokud jej udržujete, tak je navždy a zaručí vám luxusní svezení s jemným houpáním. Na našich cestách účinně snižuje tvrdé nárazy do sedaček, známé z vozidel německého koncernu ;o). Kdo neseděl v Xantii, nepoznal pohodlí, jaké automobil může poskytnout. Proč se trmácet ve skříni, když můžu jet jako v bavlnce.

Závady a opravy na autě

Mám auto poměrně krátce, takže zatím žádné velké závady nesleduji. Pouze rutinní věci, jako je výměna rozvodů a náplní, ke kterým jsem se stejně ještě nedostal ;o).
<
Přejít na standardní verzi stránky »