Zavřít recenzi

Lada 2104 combi

“Nenáročný pracant za levné peníze.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1,3 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 5.2
Auto jsem koupil výhradně k užitkovému provozu, jako pracanta, u kterého se nehledí na nějaký ten šrám. Výhodou je obrovský zavazadlový prostor. Motor 1,3 (48 kW) je vcelku živý, přesto jsem ho vyměnil za motor 1,5 s 55 kW, neboť často jezdím s plně naloženým vozem + vlekem a rozdíl 7 kW je hodně znát.

Sovětská auta jsou pověstná svou odolností a vytrvalostí, což mohu potvrdit. Nikdy jsem neměl potíže ani s jedním z motorů. Vyznačují se snadnou startovatelností i za velmi nízkých teplot a dlouhou životností. Údržba vozu je díky jednoduché konstrukci velmi snadná. Velkým problémem je koroze karoserie, která postupuje velice rychle.

Co se týká jizdních vlastností, je třeba brát v úvahu, že tyto vozy vycházejí z konstrukce šedesátých let. Klasická koncepce s motorem v předu a hnanou zadní nápravou způsobuje horší ovladatelnost v zatáčkách. K tomu vůbec nepřispívá šnekové řízení, které je velice tuhé a vyžaduje velkou sílu při zatáčení. K mínusům lze přičíst i dost velkou žíznivost auta.

S motorem 1,3 jsem jezdil za 9-10 litrů, motor 1,5 si veme 10-11 l. V interiéru se od roku 1980 , kdy se žigulíky řady 2105 začly vyrábět, nic nezměnilo. Sedadla jsou hodně měkká a na delších cestách nepohodlná. K pohodlí má daleko i řazení, které je nepřesné a má velice dlouhý chod řadící páky.

Závady a opravy na autě

Poruch byla spousta, především v elektroinstalaci.

Nefungující relátka, zoxidované konektory, palící se pojistky jsou prakticky na denním pořádku.

Občas je nutno zkontrolovat funkčnost pístků brzdových třmenů, které rády rezavějí a zatuhnou.
<
Přejít na standardní verzi stránky »