Zavřít recenzi

Peugeot 406 HDi

“Dobře vybavené rodinné auto.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1997 cm3 
  • Stav km při koupi: 108 000 km 
  • Stav km nyní: 110 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.0
Po 10 letech provozu R21 bylo načase uvažovat o náhradě. Chtěl jsem větší auto kombi, s těmito požadavky: ABS, 4x airbag, klima, tři 3-bodové pásy vzadu, posilovač řízení, benzín do 1850 ccm.... Pro jedno dospělé a dvě dospívající děti mi mnou preferovaná Octavia I byla "malá"...

Rozum říkal škodovku, ale srdce mne táhlo k frantíkům...Takže tak jako manželku si vyberete nakonec srdcem, a ne jenom racionálně, tak jsem dal přednost svůdným křivkám Pininfarinova Peugeotu...

Uvažoval jsem původně o Laguně I nebo Citroenu Xantia Break, ale můj známý autopravář mi to rozmluvil a doporučil 406-ku, pokud prý netrvám na německém nebo japonském vozu...

Takže 406 v plný palbě, ale v dýzlu, což se nyní zdá pro tak velké a těžké auto optimální volba.

Motor 2,0 HDi 80 kW
Musel jsem si ale zvyknout na užší rozsah otáček - cca 1500 až 3500 než u benzínu, ale protože rád řadím, nebyl to problém. Je pravda, že odstupňování převodovky je trochu nečekané, první tři stupně jsou opravu hodně blízko u sebe, takže po rozjezdu je třeba tam rychle namrskat 1-2-3-4... Pod 1200 ot/min to nemá cenu trápit, turbo spíná někde kolem 2000, pak to trochu jede. Je zajímavé, že je zbytečné se snažit o úspornou jízdu udržováním motoru na nejvyšší možný stupeň při nízkých otáčkách. Třeba při jízdě ve městě předepsou 50-kou motor točí kolem necelých 2000 otáček, ale s lehkou nohou počítač stále ukazuje okamžitou spotřebu menší nebo stejnou jako při zařazené čtyřce. Motor je opravdu na diesel kultivovaný, tichý a dobře odhlučněný.

Jízdní vlastnosti
Byl jsem hodně překvapený solidními jízdními vlastnostmi. I rychlé zatáčky za sebou lze projíždět téměř sportovním způsobem, vůz dobře sedí bez větších náklonů, zřejmě díky víceprvkové zadní nápravě.

Příjemným prvkem výbavy je dešťový automatický senzor.
Zadní sedačky jdou sklopit zcela do roviny, takže vznikne rovné plato cca 175 dlouhé pro převoz delších nákladů.
Automatickou klimu jsem zatím moc nevyužil, ale program odmlžení čelního skla v deštivých dubnových a květnových dnech přišel vhod.

Design.
Kastle i palubní deska jsou spíš konzervativnější, ale přehledné a účelně uspořádané. Žádné extravagantní křivky nebo elipsy, zneklidňující a provokující řidiče ve voze nenajdete. Vůz je na svůj věk slušném stavu, opotřebení asi odpovídá počtu ujetých kilometrů... Palubka je z měkčených plastů, nikde žádné levné tvrdé plasty nebo nesourodé kombinace hliníku, plastu či dřeva.
Výbava zřejmě odpovídá verzi ST nebo SV... Bohužel nemám originál manuál.

Ačkoliv se nejedná o nejmodernější auto, zdá se, že budu dlouho spokojen. Je pravda, že s tímto motorem je to ideální vůz spíš na delší cesty, ale za 1.8 nebo 2.0 v benzínu asi měnit nebudu.

Co se mi líbí:
výškově stavitelná sedačka řidiče
výhled z vozu vpřed i vzad
snadné parkování díky velkému rejdu
rychlý náběh topení
dobře svítí
pohodlné sezení
bezpečné jízdní vlastnosti
ticho ve voze za běžných rychlostí

Nedostatky:
Uvidíme....

Závady a opravy na autě

Nenačítá CD přehrávač.

Otevírání nádrže blbne.
<
Přejít na standardní verzi stránky »