Hodnocení a zkušenosti s autem
Protože tato rubrika nerozlišuje mezi staršími a novějšími Passaty, musím hned na začátku uvét, že se jedná o Passat dvojku, tedy hranatý typ. Motor 1.6 d se sice montoval i do pozdějších typů, ale mám dojem, že už na ně byl trochu slabý. Nejsem žádný odborník na VW a tak jen popíšu jak to vidí normální uživatel.
Když jsem vůz kupoval (2003) hrály hlavní úlohu nízká cena a nízký obsah, kvůli pojištění. Od skoro dvacet let starého auta jsem čekal obvyklou sbírku záludných poruch a nečekaných kolapsů....Nic takového se ale kupodivu nestalo! Můj údiv za ty tři roky provozu přešel v obdiv, protože jediná závada, která dokáže tento vůz znehybnit je vyschlá nádrž.....
Nedejte se odradit starobylými tvary a občasnou korozí v nepodstatných místech - tohle je auto, které je vymyšleno tak, aby sloužilo. Startuje při minus dvaceti na první škytnutí, žere vytrvale 5,5 na sto a funguje v něm dokonce i původní rádio VW Beta. Mimochodem - to je snad jediný zdroj problémů, i když v jiném slova smyslu, než poruchy. Anténa umístěná na blatníku se stává terčem syčáků, kartáčů v myčce, nebo tuhle dokonce krabice, která někomu na dálnici ulítla z auta. Jenže...stačí strčit do zdevastovaného pahýlu závitovou tyč, tuším 5,5, kterou vozím v kufru, a hraje se dál.
Když navíc připočítáte, že když sklopíte sedačky vznikne naprosto rovná plocha veliká jako postel pro dva lidi...ojoj! To je velmi užitečný vůz! Jenom nevím co dělat, až mne popadnou choutky na nějaký nový výrobek. Asi budu muset někoho požádat aby mého Pašíka svrhnul ze skály - utahat se prostě nedá!!