Zavřít recenzi

Chevrolet Corvette C6

“Zajímavý supersport.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 6.0 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 2 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.2
Vnitřní prostor je na slušné úrovni s jedinou výjimkou - prostor nad hlavou u vyšších postav.

Sedačky, přestože mají velmi omezené možnosti seřízení, jsou docela pohodlné a příjemně měkké.

Zavazadlový prostor je dost mělký, ale překvapivě prostorný. Jsou v něm úchytky, do kterých se dá upevnit střecha, která je sundavací, takže ji můžete za hezkého počasí prostě shodit, dát do kufru a pokračovat v jízdě.

Pokud jde o výbavu, je tu vše potřebné, některé elektronické systémy by naopak bylo lepší nemít (viz výše).

Co se týče podvozku, jeho tvrdost je přizpůsobena výkonu motoru. To znamená, že se nekonají žádné náklony v zatáčkách, sedí jako přibitý. Na českých silnicích vás ale velmi detailně informuje o kvalitě práce cestářů, která je katastrofální.

Výkon motoru je 400 (nebo 404?) HP, což stačí na celkem svižné předjíždění ....(teď žertuju)...zrychlení na 100 za 4,3 sec. je dost brutální. Motor má krásný zvuk, kdy si v nižších otáčkách úžasně přede (volnoběh je jen kolem 600rpm). Se stoupajícími otáčkami nabírá zvukový projev plynule na intenzitě a získává krásný projev, který vůbec neobtěžuje, ale jasně deklaruje, co motor umí. Zvukově je tedy v celém spektru otáček perfektně odladěn .

Jízdní vlastnosti ....co říct....na tuzemských silnicích je málo míst, kde by se dalo (bezpečně) vyzkoušet, co auto umí.

Spotřeba je dost zajímavá - je mi jasné, že se teď na mě sesype sprcha poznámek o nesmyslech apod, ale vzhledem k tomu, že auto je relativně lehké, motor je dvouventil, má velmi dlouhé zpřevodování a obrovskou sílu, takže ho nemusíte točit, je spotřeba kolem 10-12l uvěřitelná. Při respektování dálničního limitu se dostanete kolem 9litrů! (točí ani ne 2.000rpm). Prostě s ním jezdím asi o litr dráž než s VW Multivanem 2.5TDi.

Přednosti vozu - dynamika, vzhled (pokud nechcete být nápadní, přednost to není), spotřeba, cena (oproti konkurenci samozřejmě).

Co se mi na vozidle naopak nelíbí? - výrazně snížená ovladatelnost za zhoršených adhezních podmínek a TOTÁLNÍ neovladatelnost na sněhu. Dále nutnost se na řízení dost soustředit. V některých vozech se dá cestovat 200 a "relaxovat" u toho, ale zde je opravdu nutná koncentrace.

Závady a opravy na autě

S výjimkou zpětného zrcátka řidiče, které se "svévolně" samo zatmavuje když nemá a pak v něm není skoro nic vidět poruchy zatím žádné.

Snad jedinou větší obavu do budoucna představuje elektronika/elektrika, které je zbytečně moc a je typicky americky nezvládnutá (bohaté zkušenosti s Voyagerem) - dovírání kufru elekromotorkem (když se zblázní, tak prostě kufr nezavřete!), dveře na čidlo s odskokem a automatické dovírání oken při otevírání a zavírání dveří, startování na tlačítko a další nesmysly.
<
Přejít na standardní verzi stránky »